
czytelnia
Lubię dzielić się wiedzą, przemyśleniami, rozwiązaniami które znam i tymi, które tworzę. Liczę, że będą dla Ciebie inspiracją do pogłębienia wiedzy, zmiany perspektywy, eksperymentowania z innymi sposobami patrzenia na sytuację i nowymi sposobami działania. Tak więc… Enjoy 🙂
- czytelnia (100)
- budowanie współpracy (20)
- case study (17)
- efektywność osobista (24)
- facylitacja clean (30)
- inspiracje (32)
- kompetencje menedżerskie (60)
- moje opowieści (7)
- zarządzanie projektami (15)
- narzędzia dla Ciebie (21)
- produkty (16)
- Role Reflection Zone – arkusz dla CiebieKiedy ostatni raz dałeś / dałaś sobie okazję na zatrzymanie się i spojrzenie z dystansu na to, co i jak robisz w pracy? Zazwyczaj po prostu nie ma na to […]
- Klimat komunikacji budujący zaufanieW ostatnich latach pojawiło się dużo wiedzy nt. komunikacji bez przemocy i komunikacji budującej zaufanie. Dziś chciałabym zaprosić do spojrzenia na to, jak – często zupełnie nieświadomie – możemy być […]
- Spotkanie MGR IPMA. Role zespołowe – rozpoznawanie i zagospodarowanieZapraszam do relacji z warsztatu MGR IPMA Polska „Role zespołowe – rozpoznawanie i zagospodarowanie” oraz mini-materiału merytorycznego nt Modelu M. Belbina.
- Cztery podejścia do delegowania – którym Szefem jesteś Ty?Jedną z bazowych kompetencji menedżera jest umiejętność tworzenia odpowiednich par „człowiek – zadanie”, czyli umiejętność delegowania. Jak Ty delegujesz zadania? Impulsywnie czy ekstensywnie? A może jeszcze inaczej?
- Spotkanie MGR IPMA. Delegowanie zadań w projekcie – praktyka rozmówZapraszam do relacji z warsztatu MGR IPMA Polska „Delegowanie zadań w projekcie – praktyka rozmów” oraz materiału merytorycznego nt Sytuacyjnego Modelu Przywództwa.
- Spotkanie MGR IPMA. Jak ustalać odpowiedzialność w projekcie?Zapraszam do relacji z warsztatu MGR IPMA Polska „Jak ustalać odpowiedzialność w projekcie” oraz materiału merytorycznego nt macierzy odpowiedzialności.
- System zarządzania projektami PM Cube™Model PM Cube™ pomaga zidentyfikować, gdzie jesteś i zaplanować transformację podejścia do realizacji projektów. Co obejmuje i w czym może Ci pomóc?
- Spotkanie MGR IPMA. Project canvas w praktyceZapraszam do relacji z drugiego warsztatu MGR IPMA Polska „Podstawy zarządzania projektami” oraz materiału merytorycznego nt project canvas.
- Jak zbudować ONE-TEAM w projekcie?Rozpoczynasz projekt i potrzebujesz skupić wokół niego zespół oraz skoncentrować Was na wspólnym działaniu? Ten one-pager Ci pomoże 🙂
- Spotkanie MGR IPMA. Praca w projekcieZapraszam do relacji z pierwszego warsztatu MGR IPMA Polska „Podstawy zarządzania projektami” oraz materiału merytorycznego nt procesu realizacji projektów.
- Jak być efektywnym liderem? Pakiet narzędziJesteś nowym liderem i chcesz zrozumieć swoją rolę? Masz doświadczenie i potrzebujesz refleksji? Tu znajdziesz pakiet materiałów.
- Ratunku! Kolejne spotkanie firmoweCzyli o spotkaniozie w firmach w czasach pandemii i o tym, czy da się ją okiełznać – artykuł PDF.
- Mini-kurs dla nowych menedżerów: USE & SHAREMateriał FREE do samodzielnej pracy dla pracowników, którzy obejmują stanowisko kierownicze. 5 lekcji – 5 obszarów do wspólnych przemyśleń. Mini-podręcznik składa się z 5 modułów. W każdym z nich znajdziesz: […]
- Rock Your Team SMARTer – Arkusz Refleksji dla zespołówRock Your Team SMARTer to pięć obszarów przemyśleń nad efektywnością działania zespołu. To formatka do samodzielnej refleksji zespołowej wraz z nagraniem prezentującym, jak można z niej korzystać. Oraz wstęp do […]
- Arkusz Refleksji IPMA PEB. Jak można pracować z formatką w firmie?W marcu w oparciu o Standard IPMA PEB® opracowałam arkusz inspirujący do refleksji nad doskonałością zarządzania projektami. Opis arkusza i sam arkusz znajdziesz TUTAJ. Potem otrzymałam pytanie: „Jak, pracując z Arkuszem, […]
- Doskonałe zarządzanie projektami wg IPMA PEB: Arkusz RefleksjiStandardy IPMA PEB® pomagają doskonalić zarządzanie projektem. Mogą być użyteczne na etapie planowania, przeglądu i oceny na zakończenie realizacji. Sprzyjają refleksji nad tym, na ile w ramach projektu zadbaliśmy o […]
- By wzmocnić siebie i innych. Odporność psychiczna w pigułceBadania wykazują, że odpowiada za ok. 25% różnicy w wydajności pomiędzy osobami o podobnych kompetencjach, a także za ogólne samopoczucie i nastawienie do życia. Odporność psychiczna. Cecha mająca niebagatelne znaczenie […]
- Model SPOCO® uspójnia myślenie o firmie i wzmacnia zaufanieCzłonkowie Zarządu mieli różną wizję firmy. Dodatkowo u niektórych pojawiło się poczucie niedoinforrmowania (a wręcz pomijania) odnośnie podejmowanych działań oraz różne spojrzenie związane z efektywnością funkcjonowania firmy. W konsekwencji pojawiały […]
- Od kierownika do lidera zespołu: Wymiary budowania autorytetuCzęsto podczas dyskusji o tym, co to znaczy być dobrym szefem przewijają się cztery pojęcia, które są zamiennie używane przez Uczestników: kierownik, menedżer, lider i przywódca. Czy faktycznie są to […]
- SPOCO® – utrzymanie rytmu zmianyPrzywództwo systemowe SPOCO® pomaga zdiagnozować Twoje przedsięwzięcie (to może być firma, zespół, pomysł, inicjatywa, projekt a nawet Twoja rola zawodowa) w pięciu fundamentach, które wspierają harmonijne, zrównoważone działanie. Proces diagnozy […]
- SPOCO®- skan Twojej aktualnej sytuacjiPrzywództwo systemowe SPOCO® pomaga zdiagnozować Twoje przedsięwzięcie (to może być firma, zespół, pomysł, inicjatywa, projekt a nawet Twoja rola zawodowa) w pięciu fundamentach, które wspierają harmonijne, zrównoważone działanie.
- Delegowanie: Mini-niezbędnik, czyli fiszki dla lideraDelegowanie to PROCES przekazywania odpowiedzialności, władzy i upoważnień, którego celem jest nie tylko zrealizowanie zadania. Jest nim – wg mnie przede wszystkim – rozwój pracownika, a tym samy całej Twojej […]
- Facylitacja – krótki przegląd czterech podejśćPoznaj ideę facylitacji, zobacz z w jakich procesach może być przydatna oraz jak korzystać z wybranych metod. Zapraszam do krótkiego audio-przeglądu czterech metod facylitacji 🙂
- SZKOLENIE: Praca z metaforą w projekcieNasz umysł porządkuje rzeczywistość za pomocą metafor. A to, jakich metafor używamy wpływa na to, w jaki sposób działamy. Chcesz przykładu? Dokończ więc zdanie: „Idealny zespół jest jak…”. Jakie słowo […]
- Jak sprawić, żeby team był TEAMem? Kilka przemyśleńWRÓĆMY DO PODSTAW W BUDOWANIU ZESPOŁU. Czy naprawdę zawsze potrzebujemy imprez wyjazdowych z paintballem, off-roadem, czy spływem kajakowym? Zanim podejmiemy decyzję, że bez imprezy z gotowaniem się nie obejdzie – […]
- Wycieczka po „Twojej Roli”Czerwiec to dla niektórych przedsionek wakacji, dla niektórych „dzień, jak co dzień”, a dla niektórych szczyt sezonu. Niezależnie od tego, w jakim momencie Ty jesteś chciałabym, aby ten artykuł był […]
- 8 kroków do analizy i zmiany niechcianych emocjiRozmawiasz z Klientem, który właśnie mówi Ci, że projekt, którym kierujesz musi, ABSOLUTNIE MUSI, być domknięty w krótszym czasie… Czujesz, jak w gardle rośnie Ci gula, puls zaczyna skakać i […]
- WARSZTAT: Poszukiwanie rozwiązań. Dialog z metaforąSą różne techniki poszukiwania rozwiązań, rozwiązywania problemów i wzajemnej nauki. Można sięgnąć do Master Mind, do Action Learning… Można też skorzystać z opartych o dialog z metaforą technik Clean, które […]
- Szefie, oto twoja rola w procesie szkoleniowymKluczowy cel firmy, która realizuje działania rozwojowe to inwestycja w działania, które rzeczywiście ZMIENIĄ sposób postępowania Uczestników, czyli BY WIEM i POTRAFIĘ = DZIAŁAM. Jakimi działaniami Przełożeni mogą – a […]
- Lessons Learned wg IPMA PEB®IPMA Project Excellence Baseline zawiera wytyczne dla doskonałego zarządzania projektami, które należą do trzech kluczowych obszarów modelu IPMA PEM: Ludzie, Procesy i Rezultaty (więcej o wymiarach: https://ipma.pl/ppe-award/ipma-project-excellence-model). Standard wskazuje, w […]
- Opowieść o Dziewczynie i Panu Angielskim [3]: Działam dalejW marcu 2019 roku poprosiłam na FB o trzymanie za mnie kciuków. Nie zdradzałam, o co chodzi, żeby – jak to się mówi – nie zapeszyć. Obiecałam jednak, że „potem […]
- Opowieść o Dziewczynie i Panu Angielskim [2]: Chcę to mogęW marcu 2019 roku poprosiłam na FB o trzymanie za mnie kciuków. Nie zdradzałam, o co chodzi, żeby – jak to się mówi – nie zapeszyć. Obiecałam jednak, że „potem […]
- Opowieść o Dziewczynie i Panu Angielskim [1]: Nie potrafięW marcu 2019 roku poprosiłam na FB o trzymanie za mnie kciuków. Nie zdradzałam, o co chodzi, żeby – jak to się mówi – nie zapeszyć. Obiecałam jednak, że „potem […]
- WARSZTAT: Język uważności – doświadczenie Clean LanguageUważność: Intencjonalne skupienie uwagi na doświadczeniu w danej chwili, bez bycia odciąganym przez osądy i z góry ustalone idee i oczekiwania. J. Kabat-Zinn (za D. Niedzieski, Coaching Mózgu Społecznego)
- Zarządzanie sytuacjami konfliktowymi: Opowieść o sztormie i gołębiuPierwszy artykuł wprowadzający do warsztatu „Zarządzanie sytuacjami konfliktowymi: Rola lidera” (II Kampus Zarządzania Projektami pm2pm) opowiadał o podejściu, na którym będziemy bazować podczas spotkania i przybliżał teoretyczne aspekty związane z […]
- WARSZTAT: Twój ślad przywództwaZanim pójdziesz na kolejne szkolenie narzędziowe – pomyśl, jakim liderem chcesz i potrzebujesz być. Dopiero wtedy szukaj szkoleń, które wesprą Cię w tej drodze.
- NOWY MENEDŻER LEKCJA 5: Doskonalić siebie… i otoczeniePYTANIA NA ROZGRZEWKĘ: „Jedyną osobą, która mnie może oceniać jest mój przełożony” „A co mogą mi powiedzieć pracownicy o mojej pracy? Oni się na tym nie znają” „Przecież nie będę […]
- Oczekujesz zaangażowania? Stwórz warunki (cz.2)W pierwszej części artykułu przedstawiłam pięć potencjalnych blokad dla zaangażowania pracowników. Odwołałam się do Modelu Potrzeb Społecznych Mózgu (Modelu SCARF[1]). To one mogą powodować, że pracownik może wykazywać niechęć do zadania, […]
- Oczekujesz zaangażowania? Stwórz warunki (cz.1)Ostatnio podczas warsztatów usłyszałam od jednego z menedżerów z branży IT: „Magda, ja kompletnie nie rozumiem… rozmawiam z pracownikami z pokolenia Z, proponuję im, żeby zdobyli certyfikaty, dzięki którym ich […]
- NOWY MENEDŻER LEKCJA 4: Uzgodnić oczekiwania – expose lideraPYTANIA NA ROZGRZEWKĘ: Wiesz już na czym polega Twoja praca, poznałeś ludzi… Poznałeś potrzeby i bolączki Twojego zespołu. Wiesz, jak działają, co jest dla Was ważne. Nadszedł czas na uzgodnienie, […]
- SZKOLENIE: Daj przestrzeń dla zmiany i rozwoju – Siła Clean SpaceW podejściu Clean fizyczna przestrzeń służy do odwzorowania przestrzeni poznawczej. Włączenie przestrzeni pomaga silniej zwizualizować rzeczywistość i uruchomić informacje z otoczenia w pogłębianiu zrozumienia lub szukaniu rozwiązań.
- Na kłopoty – expose zespołuW zespole pojawiły się napięcia i problemy ze współpracą. Rozpoczęło się od lekkiego narzekania, które potem przerodziło się w utrudnianie sobie pracy, wypowiadanie negatywnych opinii o współpracownikach i całym zespole, […]
- Retrospektywa w projekcie z metaforą i Clean LanguageW trakcie dyskusji na FB w grupie „Trener Trenerowi Trenerem” zostałam „wywołana do odpowiedzi”, czy mam jakiś clean-sposób na retrospektywę w projekcie. Zaś w trakcie XXI Konferencji IPMA otrzymałam pytanie, […]
- Konferencja IPMA2018: Zmienność wokół nas. Stałość w nas. RelacjaW ramach XXI Konferencji IPMA Polska „Rewolucja w zarządzaniu” (8-9.11.2018) podzieliłam się z kierownikami projektów dwoma narzędziami pochodzącymi z Modelu TEAM©. Narzędziami, które pomagają budować wspólną po(d)stawę działania w zespołach […]
- NOWY MENEDŻER LEKCJA 3: Poznać kontekst, w którym działamPYTANIA NA ROZGRZEWKĘ: Podczas szkoleń dla nowych szefów bardzo często zadajemy sobie wspólnie pytanie: Co zrobić, gdy wchodzimy do nowego zespołu? Jakie działania powinniśmy podjąć? Odpowiedź, jaka się często pojawia […]
- Warszawskie Preludium do MTF2018 – Co się działo?4 metody – 5 doświadczeń – 5 dni. Czyli Warszawskie Preludium do MTF2018 w pigułce 🙂 d1: facylitacja i drama W poniedziałek, 08.10.2018 roku pierwszy dzień Warszawskiego Preludium do Międzynarodowego […]
- Ja i moja rola zawodowa – jak ją doprecyzować? (na przykładzie roli lidera)Podczas warsztatów często słyszę to pytanie „Jakim liderem powinienem być w relacji z moim zespołem?”. Chciałoby się odpowiedzieć krótko: skutecznym i efektywnym. Te elementy jednak zdecydowanie łatwiej ocenić z perspektywy […]
- Świadomość roli pracownika obsługi KlientaW firmie pojawiły się uwagi Klientów wobec jakości pracy działu obsługi Klienta. Klienci zwracali uwagę na brak uprzejmości w komunikacji, brak zaangażowania i zrozumienia ich potrzeb. Firma podjęła decyzję o […]
- Konferencja IPMA 2018: Zmienność wokół nas. Stałość w nas – warsztatWiemy, że wspólne wartości pomagają nam w środowisku VUCA jednocześnie zachować kierunek i dopasowywać się do bieżącej sytuacji. Niestety w toku wspólnej pracy okazuje się, że pojęcia, które na początku […]
- NOWY MENEDŻER LEKCJA 2: Jak sprawić, by początek był łatwiejszy?PYTANIA NA ROZGRZEWKĘ: Wchodząc do zespołu zaburzasz dotychczasowy rytm pracy, być może także poczucie bezpieczeństwa. W głowach Twoich ludzi i w Twojej często pojawiają się pytania… ty myślisz… twoi ludzie […]
- „Everest lidera”– książka, która może zainspirować nie tylko liderówKsiążka „Everest lidera. O wartościach, silnym zespole i skutecznym przywództwie” Anny Sarnackiej-Smith (Wyd. MT Biznes 2017) może być inspiracją dla obecnych i przyszłych liderów, dla osób doświadczonych a także nowych […]
- Wspólne wartości w Urzędzie z Mapą Skojarzeń CleanInstytucja podjęła decyzję o przeprowadzeniu szkoleń z zakresu efektywnej współpracy w zespole dla wszystkich swoich pracowników. Badanie satysfakcji wykazało, że w pionach brak jest wspólnej wizji działania, zespoły nie współpracują […]
- SZKOLENIE: Doskonalenie jakości w Dziale Obsługi KlientaCelem szkolenia jest pogłębienie świadomości wpływu działań pracownika na budowanie opinii o jakości usług/obsługi oraz przećwiczenie konkretnych narzędzi komunikacyjnych w kontakcie z Klientem w sytuacjach standardowych oraz trudnych.
- NOWY MENEDŻER LEKCJA 1: Po co tu jestem? Tójkąt sukcesuPYTANIA NA ROZGRZEWKĘ: Poznałam ostatnio na szkoleniu Anię, która nie wiedziała dlaczego ludzie nie uznają jej jako szefa… Ania jest kierownikiem działu projektów w firmie produkcyjnej. Jest osoba młodą, młodszą […]
- Proces facylitacji w Modelu 7U: FACYLITATORModel 7U© powstał, by uporządkować proces pracy facylitatora korzystającego z filozofii i narzędzi podejścia Clean przy wspieraniu pracy grup i zespołów. Pokazuje kolejne etapy – od zdefiniowania zasad współpracy grupy […]
- „Szefie, angażuj zespół” – książka obowiązkowaModel DECISION MAKING FOR LEADERS od wielu lat jest przeze mnie wykorzystywany w pracy z liderami – i tymi „świeżymi”, i tymi, którzy od dawna prowadzą zespoły. Tymi, na stanowiskach […]
- KONFERENCJA: Międzynarodowy Tydzień Facylitacji 2018 – Warszawskie PreludiumŻyjemy w czasach spotkań – spotykamy się, by analizować postępy i wyniki prac, by omówić kolejne kroki w projekcie, by rozwiązać problem, by wypracować nowe rozwiązanie. Niestety często słyszymy, ze […]
- SZKOLENIE: Praca z metaforą w projekcie z wykorzystaniem języka CleanZałożeniem warsztatu jest poznanie innego sposobu pracy z zespołem projektowym oraz interesariuszami, opartego na pracy z metaforą i przestrzenią oraz wykorzystującego specyficzny sposób pogłębiania wzajemnego zrozumienia: pytania Clean, dające bezpieczną, […]
- Kliencie, zaprojektuj swoją drogę. Oto Brief dla CiebieNiemądry to wędrowiec, który pociągnięty urokiem ukwieconych łąk zapomina dokąd miał zamiar skierować swe kroki. Grzegorz I Wielki Czasem świetnie wiesz, co chcesz osiągnąć wydając pieniądze na szkolenie lub inne […]
- Gdy specjalista staje się szefem…Źle zaopiekowany (zaplanowany i przeprowadzony) awans wewnętrzny może doprowadzić do sytuacji, w której nie tylko nie zyskamy dobrego lidera, ale możemy też stracić świetnego specjalistę. Co zrobić, by uniknąć tego efektu? […]
- SZKOLENIE: Daj przestrzeń. Narzędzia facylitacji CleanPodejście Clean oparte jest na DIALOGU Z METAFORĄ za pomocą PYTAŃ CLEAN (Clean Language) i w zgodzie z postawą prowadzącego (zwanego facylitatorem), która tworzy Uczestnikom bezpieczną, nieinwazyjną i PEŁNĄ UWAŻNOŚCI […]
- Opowieść o Trenerze Narzędziowym, który odnalazł nową drogęDawno temu żył sobie Trener, nazywał się Narzędziowy. Miał pragmatyczny umysł i podczas szkoleń skupiał się na tym, by Uczestnicy poznali i przećwiczyli konkretne narzędzia oraz rozumieli, dlaczego warto je […]
- Push vs Pull a ISO 9001. O co chodzi z tym angażowaniem?Przywództwo trafiło do ISO 9001. Nareszcie! O przywództwie, jako podstawowej zasadzie zarządzania jakością, mówiła oczywiście norma ISO 9000: Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia. Jednak w ISO 9001 rozdziału takiego […]
- Nowy początek. Eksplorowanie metafory pogłębia zrozumienieKlientka przechodziła przez czas, w którym starała się lepiej dodefiniować siebie w roli i otoczeniu zawodowym. Zależało jej, żeby dobrze czuć się ze zmianami, które dzieją się aktualnie i które […]
- Rola lidera zespołu IT z metaforą – nowe podejściePierwsze szkolenie dla liderów zespołów poświęcone było zadaniom i narzędziom lidera w procesie kierowania (planowanie, organizowanie, kierowanie, kontrola). Zgodnie z planem po kilku miesiącach zorganizowano warsztat, który miał wzmocnić tamte […]
- WARSZTAT: Świadomie kształtuj swoją rolęKiedy ostatni raz dałeś / dałaś sobie okazję na zatrzymanie się i spojrzenie z dystansu na to, co i jak robisz w pracy? Zazwyczaj po prostu nie ma na to […]
- Opowieść o Rzemieślniku, który chciał być MagikiemMieszkał na skraju osady, miał warsztat, w którym budował różnorodne konstrukcje. Każdy, kto wiedział, co chce mieć, jakie złożyć zamówienie – dostawał to, co zamówił. Nikt nie był zawiedziony, a […]
- WARSZTAT: Model Team© w budowaniu zespołuZależy nam na wysokiej jakości działań. Ważna jest dla nas dobra współpraca. Musimy się sprawnie komunikować. Jestem pewna, że wszyscy znamy te słowa. I kiedy je słyszymy wydaje nam się, że […]
- Misja zespołu z metaforą – przypomnijmy sobie, po co tu jesteśmyZespół trenerów, który od lat ze sobą współpracuje pod wspólną marką odczuł, że „coś się rozjeżdża”, że ich zaangażowanie i energia we wspólnej pracy opada. Nastąpił częściowy rozłam, dwie osoby […]
- WARSZTAT: JA LIDER. Moje cele – moje działaniaKiedy ostatni raz dałeś / dałaś sobie okazję na zatrzymanie się i spojrzenie z dystansu na to, co i jak robisz w pracy? Zazwyczaj po prostu nie ma na to […]
- WARSZTAT: Jaki TEAM chcemy stworzyć? Budowanie zasad współpracyZależy nam na wysokiej jakości działań. Ważna jest dla nas dobra współpraca. Musimy się sprawnie komunikować. Jestem pewna, że znacie te słowa ze spotkań i z zespołem projektowym, i ze […]
- Wizja firmy – jak znaleźć wspólną drogę?W trakcie badania zaangażowania Właściciele Firmy dowiedzieli się, że ich pracownicy oczekują jasnego określenia kierunku działania oraz ich roli. Wyzwaniem było uspójnienie wizji Firmy przez dwójkę Właścicieli. Od kilku lat w […]
- Nie tylko nowi pracownicy potrzebują adaptacjiKażdy pracownik rozpoczynający pracę w nowej roli w firmie (awans, przesunięcia) potrzebuje czasu oraz wsparcia, by poznać zasady panujące w nowym miejscu i nauczyć się wykonywać swoją pracę zgodnie z […]
- Od czego zacząć zarządzanie projektami rozwojowymi?Przy projektach rozwojowych dobrym punktem wyjścia jest Project Canvas. Pomaga uporządkować myślenie i skoncentrować je na kluczowych elementach:
- Stosować wiedzę w zgodzie ze sobą… Siła metaforyLiderzy w organizacji szkolili się przez jakiś czas z zakresu zarządzania zespołem. Przeszli proces kierowania, budowanie autorytetu, feedback, coaching i wiele, wiele innych tematów. Przy kolejnych spotkaniach zawsze pojawiało się […]
- Jak przekonać pracowników do zmian?Nawet jeśli pracownicy dostrzegają potrzebę wprowadzenia zmian w firmie to nie oznacza, że entuzjastycznie na nie reagują. Na co zwrócić uwagę, gdy chcemy sprawić, że pracownik „pójdzie za zmianą”?
- Jak stać się zmotywowanym liderem?Lidera przedstawia się często jako kreatywne przeciwieństwo menedżera-administratora. Czy można świadomie zmienić swój klasyczny styl zarządzania na taki, który stanie się autentycznym przywództwem? I skąd czerpać energię do inspirowania innych?
- Moja podróż z podejściem Cleanprzypadkowe WOW Do grupy sympatyków Clean dołączyłam w 2014 roku… Poszukiwałam narzędzia, które odhaczy mnie i grupy od pracy analityczno-umiejętnościowej, które da nam flow, pomoże sięgnąć głębiej… ale tylko tak […]
- Zasoby w firmie: Człowiek jak auto?Gdy kilka miesięcy temu ponownie czytałam „Zarządzanie poprzez misję” (P. Cardona, C. Rey) utkwiło mi w mózgu zdanie, w którym pojawiło się znane nam wszystkim hasło ‘zasoby ludzkie’. Mignęło mi, […]
- Podróże z Clean… Co mówią Uczestnicy?najbardziej zachwycił mnie space… Clean coaching? O co w tym chodzi? Jakieś sprzątanie? Bieganie po sali szkoleniowej z mopem? Takie pytania rodziły się w mojej głowie gdy pierwszy raz usłyszałem ten […]
- Mapa biegunów w poszukiwaniu spójności w roli lideraW ramach definiowania własnej tożsamości lider (Dyrektor Zarządzający) określił, że chce zarządzać spójnie ze swoją osobowością i kluczowymi motywami. Główną ideą było osiąganie wyników dzięki inwestowaniu w poczucie bezpieczeństwa ludzi […]
- Modelowanie procesu rozmowy korygującej – efekt WOW dla mnie i KlientaPytania T+/- z Clean Language są GENIALNE do modelowania procesów. Dziś wykorzystałam je do modelowania procesu rozmowy korygującej błędy jakościowe pracowników. Rozmowa prowadzona jest z liderami a liderzy potem rozmawiają […]
- Partycypacja i TRIZ w szukaniu nowej koncepcji firmy? Da się!TRIZ opiera się na dwóch elementach: macierzy parametrów i 40 'trikach’. Opisane są czysto technicznie (ciężar, czas, automatyzacja, straty substancji itp.). Wierzyłam, że da się to zastosować także do obszarów […]
- Dziś jakość obsługi wróciła do mnie jak bumerang…W ostatnich tygodniach pojawiły się problemy z moją stroną www – długie wczytywanie, lekko rozwalony układ (który powinien być stały), info z google o problemach z analityką… Odezwałam się do […]
- Powinienem czy Chcę? Siła Clean SpaceLider był w konflikcie z jednym z podwładnych, który złamał hierarchię komunikacji. Lider odebrał to, jako naruszenie jego autorytetu – w oczach szefów i innych podwładnych. Zareagował emocjonalnie – podniósł […]
- Krótka opowieść o Mojej Drodze Zawodowej [2015 r.]Krótka opowieść o tym, jaka była moja droga zawodowa i co to oznacza dla naszej współpracy. Dla mojego życia poza pracą zresztą też 🙂
- Model SAF w tworzeniu misji zespołuPodczas konsolidacji firma połączyła działalność trzech poprzednio odrębnych strukturalnie, terytorialnie oraz merytorycznie spółek. Kluczowe procesy biznesowe zaczęły przebiegać „w poprzek”: angażować działy i osoby ze wszystkich spółek. Powstały nowe piony, […]
- Podejście Clean w działaniach rozwojowychClean Coaching w modelu Francophone* to proces pomagający zintegrować logikę i uporządkowanie z intuicją i kreatywnością. Pomaga ujawnić prawdziwe motywacje, wartości, potrzeby i pragnienia, znaleźć spójne z nimi rozwiązania oraz […]
- WARSZTAT: Standardy jakości obsługi KlientówCelem warsztatów jest wypracowanie standardów jakości obsługi Klienta spójnych z misja i wartościami Twojej Firmy.
- Problemy młodych liderów (część 2)Dzisiaj młodym liderom brakuje asertywnej odwagi. Popularne są reakcje agresywne, a nie asertywne. Mniej zwracają uwagę na szukanie dobrych rozwiązań dla organizacji, a częściej stawiają na siebie. Nie jest to oczywiście […]
- Problemy młodych liderów (część 1)Lider to nie tylko przywódca, który kieruje zespołem, ale także osoba posiadająca twardą wiedzę. Jakie problemy mają początkujący liderzy na co dzień w firmach? Zależnie od organizacji, wieku i doświadczenia. […]
- Dlaczego każdy pracownik potrzebuje procesu adaptacji?Proces adaptacji kojarzy się zazwyczaj z sytuacją, gdy do firmy przyjmowany jest nowy pracownik z zewnątrz (rekrutacja zewnętrzna). Wtedy dość naturalne jest, że pracodawca podejmuje działania, dzięki którym pracownik ma […]
- Jakie cechy powinien mieć dzisiaj lider?Żyjemy w czasach liderów. Nawet jeśli dziś nim nie jesteś to pewnego dnia możesz kierować zespołem. Model pracy się zmienia – pracujemy zdalnie, zespołowo, międzykulturowo. Wizjoner, zaangażowany, pewny siebie, zdecydowany? Jaki powinien […]
- Kobiety – liderki. Co z tym kobiecym stylem zarządzania?Szklany sufit, lepka podłoga, aksamitne getto, mniejsze zarobki – niechęć pracodawców wobec kobiet zdaje się powoli być tylko stereotypem, przynajmniej w dojrzałych organizacjach. Bo przecież realnie nie ma różnic w skuteczności […]
- Asertywność to reagowanie w zgodzie ze sobą. Jak budować taką postawę?Asertywność to reagowanie w zgodzie ze sobą i z tym, na czym nam zależy w życiu. Asertywność to także uważność na innych. Jak to pogodzić?
- W jaki sposób zmniejszyć liczbę reklamacji i zwrotów w hurtowni (pośrednik b2b)?W hurtowni przyczyn zwrotów / reklamacji może być trzy główne rodzaje: wadliwy produkt, wadliwy transport oraz zła jakość obsługi.
- Jak reagować na osoby dla nas toksyczne?W sytuacjach zawodowych zdarza nam się pracować z osobami, które „psują” klimat w pracy lub też nam osobiście sprawiają przykrość (np. obgadują, nadmiernie ingerują w nasze działania, próbują obciążają własnymi […]
- Rekrutacja: Konkurs piękności czy olimpiada?Czyli rzecz o tym, jak pracować nie tam, gdzie się chce i nie z tymi, których potrzebujemy.
- Wywiady – wersja audioZapraszam do wywiadów z radio. Mam nadzieję, że znajdziesz w nich coś ciekawego dla siebie.
- Artykuły – wersje pdf i linkiZapraszam do artykułów z moimi wypowiedziami w wersji pdf oraz linków. Mam nadzieję, że znajdziesz w nich coś ciekawego dla siebie.