Klimat komunikacji budujący zaufanie w relacjach pionowych, poziomych i z otoczeniem

Klimat komunikacji budujący zaufanie w relacjach pionowych, poziomych i z otoczeniem

Parent Category: Blog

W ostatnich latach pojawiło się dużo wiedzy nt. komunikacji bez przemocy i komunikacji budującej zaufanie. Dziś chciałabym zaprosić do spojrzenia na to, jak – często zupełnie nieświadomie – możemy być subtelnie przemocowi w naszej codziennej komunikacji.

Rock Your Team SMARTer - Arkusz Refleksji dla zespołów
Rock Your Team SMARTer - Arkusz Refleksji dla zespołów

Rock Your Team SMARTer - Arkusz Refleksji dla zespołów

Parent Category: Blog

Rock Your Team SMARTer to pięć obszarów przemyśleń nad efektywnością działania zespołu. To formatka do samodzielnej refleksji zespołowej wraz z nagraniem prezentującym, jak można z niej korzystać. Oraz wstęp do kursu, który opracowuję z Anną Jakubowską :) Zapraszam do Arkusza Refleksji! 

Arkusz Refleksji IPMA PEB. Jak można pracować z formatką w firmie?
Arkusz Refleksji IPMA PEB. Jak można pracować z formatką w firmie?

Arkusz Refleksji IPMA PEB. Jak można pracować z formatką w firmie?

Parent Category: Blog

W marcu w oparciu o Standard IPMA PEB® opracowałam arkusz inspirujący do refleksji nad doskonałością zarządzania projektami. Opis arkusza i sam arkusz możesz znaleźć TUTAJ. Potem otrzymałam pytanie: "Jak, pracując z Arkuszem, można połączyć dane z kilku projektów w tym samym obszarze?". W tym artykule na nie odpowiadam 😊

Doskonałe zarządzanie projektami wg IPMA PEB: Arkusz Refleksji
Doskonałe zarządzanie projektami wg IPMA PEB: Arkusz Refleksji

Doskonałe zarządzanie projektami wg IPMA PEB: Arkusz Refleksji

Parent Category: Blog

Standardy IPMA PEB® pomagają doskonalić zarządzanie projektem. Mogą być użyteczne na etapie planowania, przeglądu i oceny na zakończenie realizacji. Sprzyjają refleksji nad tym, na ile w ramach projektu zadbaliśmy o trzy kluczowe obszary: wyniki, procesy i ludzi. Zapraszam do arkusza, który taką wstępną autorefleksję pomoże Ci przeprowadzić.

Odporność psychiczna - miniporadnik
By wzmocnić siebie i innych. Odporność psychiczna w pigułce

Odporność psychiczna w pigułce

Parent Category: Blog

Badania wykazują, że odpowiada za ok. 25% różnicy w wydajności pomiędzy osobami o podobnych kompetencjach, a także za ogólne samopoczucie i nastawienie do życia. Siła i odporność psychiczna. Cecha mająca niebagatelne znaczenie – szczególnie w obecnych czasach. Bo "nie jest ważne ile razy upadasz. Ważne jest ile razy się podniesiesz", jak mawiał w filmie Rocky Balboa. 

blog2
Model SPOCO® uspójnia myślenie o firmie i wzmacnia zaufanie

Model SPOCO® uspójnia myślenie o firmie i wzmacnia zaufanie

Parent Category: Blog

Członkowie Zarządu mieli różną wizję firmy. Dodatkowo u niektórych pojawiło się poczucie niedoinforrmowania (a wręcz pomijania) odnośnie podejmowanych działań oraz różne spojrzenie związane z efektywnością funkcjonowania firmy. W konsekwencji pojawiały się silne - widoczne dla pracowników - napięcia we współpracy i niespójności (a wręcz sprzeczności) w decyzjach. Odbijało się to na atmosferze, pojawiło się zagrożenie odejściem kluczowych pracowników.

blog4
Delegowanie: Mini-niezbędnik, czyli fiszki dla lidera

Delegowanie: Mini-niezbędnik, czyli fiszki dla lidera

Parent Category: Blog

Delegowanie to PROCES przekazywania odpowiedzialności, władzy i upoważnień, którego celem jest nie tylko zrealizowanie zadania. Jest nim - wg mnie przede wszystkim - rozwój pracownika, a tym samy całej Twojej firmy. W tym artykule zamieszczam kilka fiszek podsumowujących elementy, o których warto pamiętać. Enjoy & share!

szefowie-szkolenia
Atrakcja turystyczna 2019: Wakacyjna wycieczka po „Twojej Roli”

Wycieczka po "Twojej Roli"

Parent Category: Blog

Czerwiec to dla niektórych przedsionek wakacji, dla niektórych „dzień, jak co dzień”, a dla niektórych szczyt sezonu. Niezależnie od tego, w jakim momencie Ty jesteś chciałabym, aby ten artykuł był dla Ciebie momentem zatrzymania. Okazją do powiedzenia sobie „STOP”, wzięcia głębokiego oddechu i dania sobie chwili na pomyślenie. Nie o biznesie, nie o Klientach, nie o rynku. O sobie. I Twojej roli zawodowej.

szefowie-szkolenia
Szefie, oto twoja rola w procesie szkoleniowym

Szefie, oto twoja rola w procesie szkoleniowym

Parent Category: Blog

Kluczowy cel firmy, która realizuje działania rozwojowe to inwestycja w działania, które rzeczywiście ZMIENIĄ sposób postępowania Uczestników, czyli BY WIEM i POTRAFIĘ = DZIAŁAM. Jakimi działaniami Przełożeni mogą - a nawet powinni - wesprzeć swoich pracowników, by szkolenie przyniosło trwałą zmianę? Zapraszam do check-listy i mini-przewodnika do pobrania.

blog-aw
Opowieść o Dziewczynce i Panu Angielskim [3]: Działam dalej

Opowieść o Dziewczynie i Panu Angielskim [3]: Działam dalej

Parent Category: Blog

W marcu 2019 roku poprosiłam na FB o trzymanie za mnie kciuków. Nie zdradzałam, o co chodzi, żeby – jak to się mówi – nie zapeszyć. Obiecałam jednak, że „potem wszystko wyjaśnię”. I teraz właśnie nadszedł ten moment. Zapraszam do trzeciej, ostatniej już części "Opowieści o Dziewczynce i Panu Angielskim".

blog-aw
Opowieść o Dziewczynce i Panu Angielskim [2]: Chcę to mogę

Opowieść o Dziewczynie i Panu Angielskim [2]: Chcę to mogę

Parent Category: Blog

W marcu 2019 roku poprosiłam na FB o trzymanie za mnie kciuków. Nie zdradzałam, o co chodzi, żeby – jak to się mówi – nie zapeszyć. Obiecałam jednak, że „potem wszystko wyjaśnię”. I teraz właśnie nadszedł ten moment. Zapraszam do drugiej części Opowieści o Dziewczynce i Panu Angielskim.

blog4
Zarządzanie sytuacjami konfliktowymi: Opowieść o sztormie i gołębiu

Zarządzanie sytuacjami konfliktowymi: Opowieść o sztormie i gołębiu

Parent Category: Blog

Pierwszy artykuł wprowadzający do warsztatu „Zarządzanie sytuacjami konfliktowymi: Rola lidera” (II Kampus Zarządzania Projektami pm2pm) opowiadał o podejściu, na którym będziemy bazować podczas spotkania i przybliżał teoretyczne aspekty związane z rolą lidera w zarządzaniu konfliktami. Zapraszam Cię teraz do krótkiej opowieści o badaniu, które utrwaliło moje przekonanie, że zarządzanie konfliktem jest tak ważną kompetencją lidera projektu.

blog4
Oczekujesz zaangażowania? Stwórz warunki (cz.2)

Oczekujesz zaangażowania? Stwórz warunki (cz.2)

Parent Category: Blog

W pierwszej części artykułu przedstawiłam pięć potencjalnych blokad dla zaangażowania pracowników. Odwołałam się do Modelu Potrzeb Społecznych Mózgu (Modelu SCARF01). To one mogą powodować, że pracownik może wykazywać niechęć do zadania, które według jego szefa jest wspaniałą szansą i okazją. W tej częsci zapraszam do poznania sposobów poradzenia sobie z blokadami. 

blog4
Oczekujesz zaangażowania? Stwórz warunki (cz.1)

Oczekujesz zaangażowania? Stwórz warunki (cz.1)

Parent Category: Blog

Ostatnio podczas warsztatów usłyszałam od jednego z menedżerów z branży IT: „Magda, ja kompletnie nie rozumiem... rozmawiam z pracownikami z pokolenia Z, proponuję im, żeby zdobyli certyfikaty, dzięki którym ich wartość na rynku wzrośnie i mówię, że zapłacę... próbuję dać im nowe, ciekawe zadania i wyzwania a potem czekam, czekam, czekam... i nikt do mnie nie przychodzi... o co chodzi?”. O to, że niektórzy ludzie najpierw potrzebują stworzenia odpowiednich warunków.

blog2
Na kłopoty... Expose zespołu

Na kłopoty... Expose zespołu

Parent Category: Blog

W zespole pojawiły się napięcia i problemy ze współpracą. Rozpoczęło się od lekkiego narzekania, które potem przerodziło się w utrudnianie sobie pracy, wypowiadanie negatywnych opinii o współpracownikach i całym zespole, skarżeniu się do dyrekcji (pomijając bezpośredniego przełożonego). Po kilku takich sytuacjach i rozmowach wewnętrznych zespół otrzymał „ostatnią szansę”, czyli spotkanie z konsultantem zewnętrznym, by omówić sytuację i jej przyczyny oraz wypracować akceptowalne dla wszystkich rozwiązania (jeśli to będzie możliwe).

blog5
Retrospektywa w projekcie z metaforą i Clean Language

Retrospektywa w projekcie z metaforą i Clean Language

Parent Category: Blog

W trakcie dyskusji na FB w grupie "Trener Trenerowi Trenerem" zostałam "wywołana do odpowiedzi", czy mam jakiś clean-sposób na retrospektywę w projekcie. Zaś w trakcie XXI Konferencji IPMA otrzymałam pytanie, czemu ostatnio mniej piszę... Dzięki Waszej motywacji, Panowie, powstał ten oto wpis z konkretnym narzędziem wykorzystującym metaforę oraz Clean Language :) Do zastosowania "od ręki". Enjoy!

ipma2018-mr
Konferencja IPMA 2018: Zmienność wokół nas. Stałość w nas. Co się działo?

Konferencja IPMA2018: Zmienność wokół nas. Stałość w nas. Co się działo?

Parent Category: Blog

Wiemy, że wspólne wartości pomagają nam w środowisku VUCA jednocześnie zachować kierunek i dopasowywać się do bieżącej sytuacji. Niestety w toku wspólnej pracy okazuje się, że pojęcia, które na początku wydawały się dla nas jednoznaczne przestają takie być… Czasem są to subtelności a czasem różnice na poziomie fundamentalnym. Dzieje się tak między innymi dlatego, że bardzo często pozostajemy na poziomie uniwersalnych wartości i powierzchownych definicji.

blog-everest
"EVEREST LIDERA" – książka, która może zainspirować nie tylko liderów

"Everest lidera"– książka, która może zainspirować nie tylko liderów

Parent Category: Blog

Książka „Everest lidera. O wartościach, silnym zespole i skutecznym przywództwie” Anny Sarnackiej-Smith (Wyd. MT Biznes 2017) może być inspiracją dla obecnych i przyszłych liderów, dla osób doświadczonych a także nowych w tej roli. Mam poczucie, że niezależnie czy jesteś formalnym liderem czy nie – ta książka może być dla Ciebie inspiracją w zakresie budowania relacji ze sobą i z drugim człowiekiem.

blog5
JA I MOJA ROLA ZAWODOWA. Jak ją doprecyzować? (na przykładzie roli lidera)

JA I MOJA ROLA ZAWODOWA. Jak ją doprecyzować? (na przykładzie roli lidera)

Parent Category: Blog

Podczas warsztatów często słyszę to pytanie „Jakim liderem powinienem być w relacji z moim zespołem?”. Chciałoby się odpowiedzieć krótko: skutecznym i efektywnym. Te elementy jednak zdecydowanie łatwiej ocenić z perspektywy czasu. Czy można zrobić coś wcześniej?

Model7U
Proces facylitacji w Modelu 7U: FACYLITATOR

Proces facylitacji w Modelu 7U: FACYLITATOR

Parent Category: Blog

Model 7U© powstał, by uporządkować proces pracy facylitatora korzystającego z filozofii i narzędzi podejścia Clean przy wspieraniu pracy grup i zespołów. Pokazuje kolejne etapy - od zdefiniowania zasad współpracy grupy po opracowanie Karty Projektu Zmian - oraz efekty, jakie na nich są osiągane. Zapraszam do cyklu mini-artykułów przedstawiających Facylitatora pracującego w Modelu 7U© i sam model :)

blog2
Jak sprawić, żeby team był TEAMem? Kilka słów przemyśleń

Jak sprawić, żeby team był TEAMem? Kilka słów przemyśleń

Parent Category: Blog

POWRÓĆMY DO PODSTAW W BUDOWANIU ZESPOŁU

Czy naprawdę zawsze potrzebujemy imprez wyjazdowych z paintballem, off-roadem, czy spływem kajakowym? Zanim podejmiemy decyzję, że bez imprezy z gotowaniem się nie obejdzie – przypomnijmy sobie o podstawach… One też – jeśli są odpowiednio zaplanowane i zrealizowane – potrafią wzbudzić emocje i przynieść zakładane rezultaty: zbudować TEAM z teamu.

blog-r-zych
"Szefie, angażuj zespół" - Książka obowiązkowa

"Szefie, angażuj zespół" - Książka obowiązkowa

Parent Category: Blog

Model DECISION MAKING FOR LEADERS od wielu lat jest przeze mnie wykorzystywany w pracy z liderami – i tymi „świeżymi”, i tymi, którzy od dawna prowadzą zespoły. Tymi, na stanowiskach liniowych i tymi na najwyższych, właścicielskich. Książka "Szefie, angażuj zespółRoberta Zycha bardzo jasno i prosto wskazuje praktyczne aspekty zastosowania modelu w podejmowaniu decyzji menedżerskich i wyborze optymalnego stylu przywództwa. 

blog5
Kliencie, zaprojektuj swoją drogę. Oto Brief dla Ciebie

Kliencie, zaprojektuj swoją drogę. Oto Brief dla Ciebie

Parent Category: Blog

Niemądry to wędrowiec, który pociągnięty urokiem ukwieconych łąk zapomina dokąd miał zamiar skierować swe kroki. Grzegorz I Wielki

Szanowny Kliencie,

czasem świetnie wiesz, co chcesz osiągnąć wydając pieniądze na szkolenie lub inne działania rozwojowe. A czasem wiesz po prostu, że „masz problem/wyzwanie” i nie masz pojęcia, co z tym zrobić. I to jest ok. 

blog7
Opowieść o Trenerze Narzędziowym

Opowieść o Trenerze Narzędziowym

Parent Category: Blog

Dawno temu żył sobie Trener, nazywał się Narzędziowy. Miał pragmatyczny umysł i podczas szkoleń skupiał się na tym, by Uczestnicy poznali i przećwiczyli konkretne narzędzia oraz rozumieli, dlaczego warto je stosować i jaki cel im przyświeca. Zawsze dążył też do tego, żeby wiedzę wypracowywać wspólnie, w oparciu o przeżycia i przemyślenia Uczestników. Model, schemat, definicja były „kropką nad i”.

blog1
Push vs Pull a ISO 9001. O co chodzi z tym angażowaniem?

Push vs Pull a ISO 9001. O co chodzi z tym angażowaniem?

Parent Category: Blog

Przywództwo trafiło do ISO 9001. Nareszcie! O przywództwie, jako podstawowej zasadzie zarządzania jakością, mówiła oczywiście norma ISO 9000: Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia. Jednak w ISO 9001 rozdziału takiego nie było. Była „Odpowiedzialność kierownictwa”, jednak… słowa czynią różnicę.

blog2
Nowy początek. Eksplorowanie metafory pogłębia zrozumienie

Nowy początek. Eksplorowanie metafory pogłębia zrozumienie

Parent Category: Blog

Klientka przechodziła przez czas, w którym starała się lepiej dodefiniować siebie w roli i otoczeniu zawodowym. Zależało jej, żeby dobrze czuć się ze zmianami, które dzieją się aktualnie i które się zadzieją. By podjąć dobre dla siebie decyzje. By jej działania realizowały cele dla niej samej oraz dla innych w jej życiu zawodowym i prywatnym.

blog2
Rola lidera zespołu IT - nowe podejście

Rola lidera zespołu IT - nowe podejście

Parent Category: Blog

Pierwsze szkolenie dla liderów zespołów poświęcone było zadaniom i narzędziom lidera w procesie kierowania (planowanie, organizowanie, kierowanie, kontrola). Zgodnie z planem po kilku miesiącach zorganizowano warsztat, który miał wzmocnić tamte umiejętności oraz pogłębić świadomość własnej roli. Zrobiliśmy to korzystając z pracy z metaforą i przestrzenią. Dzięki temu praca na poziomie konkretnych technik stała się wtórna. A co wysunęło się na pierwszy plan?

blog2
Misja zespołu: Przypomnijmy sobie, po co to robimy

Misja zespołu: Przypomnijmy sobie, po co to robimy

Parent Category: Blog

Zespół trenerów, który od lat ze sobą współpracuje pod wspólną marką odczuł, że „coś się rozjeżdża”, że ich zaangażowanie i energia we wspólnej pracy opada. Nastąpił częściowy rozłam, dwie osoby odeszły w niezbyt przyjaznej atmosferze. Ci, którzy pozostali zaczęli sobie zadawać pytanie „Po co my to w ogóle razem robimy?”.

blog2
Stosować wiedzę w zgodzie ze sobą... Siła metafory

Stosować wiedzę w zgodzie ze sobą... Siła metafory

Parent Category: Blog

Liderzy w organizacji szkolili się przez jakiś czas z zakresu zarządzania zespołem. Przeszli proces kierowania, budowanie autorytetu, feedback, coaching i wiele, wiele innych tematów. Przy kolejnych spotkaniach zawsze pojawiało się pytanie: Co wdrożyliście? I odpowiedź: Część się udało, na część nie było czasu bo wiesz... kryzysy, te sprawy.

blog7
Moja podróż z podejściem Clean

Moja podróż z podejściem Clean

Parent Category: Blog

Do grupy sympatyków Clean dołączyłam w 2014 roku... Poszukiwałam narzędzia, które odhaczy mnie i grupy od pracy analityczno-umiejętnościowej, które da nam flow, pomoże sięgnąć głębiej... ale tylko tak głęboko, jak Uczestnicy sobie życzą. Szukałam i znalazłam. Wzięłam udział w Podróży z Metaforą Osobistą i zakochałam się w tej metodzie :)

blog2
Modelowanie procesu rozmowy korygującej – efekt WOW dla mnie i Klienta

Modelowanie procesu rozmowy korygującej – efekt WOW dla mnie i Klienta

Parent Category: Blog

Pytania T+/- z Clean Language są GENIALNE do modelowania procesów. Dziś wykorzystałam je do modelowania procesu rozmowy korygującej błędy jakościowe pracowników. Rozmowa prowadzona jest z liderami a liderzy potem rozmawiają z pracownikami. Wyszedł nam piękny proces zakończony mailem od liderów z potwierdzeniem, że rozmowa się odbyła.

blog1
Zasoby w firmie: człowiek jak auto?

Zasoby w firmie: Człowiek jak auto?

Parent Category: Blog

Gdy kilka miesięcy temu ponownie czytałam „Zarządzanie poprzez misję” (P. Cardona, C. Rey) utkwiło mi w mózgu zdanie, w którym pojawiło się znane nam wszystkim hasło ‘zasoby ludzkie’. Mignęło mi, że skoro ludzie są zasobem organizacji – tak jak budynki, maszyny, samochody – to czy firmy dbają o nich tak samo, jak o pozostałe zasoby?

blog2
Mapa biegunów w poszukiwaniu spójności w roli lidera

Mapa biegunów w poszukiwaniu spójności w roli lidera

Parent Category: Blog

W ramach definiowania własnej tożsamości lider (Dyrektor Zarządzający) określił, że chce zarządzać spójnie ze swoją osobowością i kluczowymi motywami. Główną ideą było osiąganie wyników dzięki inwestowaniu w poczucie bezpieczeństwa ludzi a nie osiąganie wyników poprzez ludzi-tryby maszyny.

blog2
Partycypacja i TRIZ w szukaniu nowej koncepcji firmy? Da się!

Partycypacja i TRIZ w szukaniu nowej koncepcji firmy? Da się!

Parent Category: Blog

TRIZ opiera się na dwóch elementach: macierzy parametrów i 40 'trikach'. Opisane są czysto technicznie (ciężar, czas, automatyzacja, straty substancji itp.). Wierzyłam, że da się to zastosować także do obszarów "miękkich"... Jeśli nie w całości to choć w części - by otworzyć na inne myślenie. I dało się.

blog7
Dziś jakość obsługi wróciła do mnie jak bumerang…

Dziś jakość obsługi wróciła do mnie jak bumerang…

Parent Category: Blog

Pojawiły mi się problemy ze stroną – długie wczytywanie, lekko rozwalony układ (który powinien być stały), info z google o problemach z analityką... Odezwałam się do firmy, która przejęła jakiś czas temu hosting mojej strony (przynajmniej takiego maila dostałam). Na maila o pomoc nikt nie odpowiada (dodatkowo 2 tygodnie temu wysłałam pytanie o to, kto i jak może mi pomóc zaktualizować szablon – do tej pory milczenie), więc dzwonię...

blog2
Partycypacja i TRIZ w szukaniu nowej koncepcji firmy? Da się! Powinienem czy Chcę? Siła Clean Space

Powinienem czy Chcę? Siła Clean Space

Parent Category: Blog

Lider miał konflikt z jednym z podwładnych, który złamał hierarchię komunikacji. Lider odebrał to, jako naruszenie jego autorytetu – w oczach szefów i innych podwładnych. Zareagował emocjonalnie – podniósł głos, przestał witać się z pracownikiem. Napięcie narastało, podwładny zaczął dostrzegać w ich kontaktach działanie przeciwko sobie (nawet, jeśli lider miał poczucie obiektywizmu).

blog5
8 kroków do analizy i zmiany niechcianych emocji

8 kroków do analizy i zmiany niechcianych emocji

Parent Category: Blog

Rozmawiasz z Klientem, który właśnie mówi Ci, że projekt, którym kierujesz musi, ABSOLUTNIE MUSI, być domknięty w krótszym czasie… Czujesz, jak w gardle rośnie Ci gula, puls zaczyna skakać i na końcu języka tarmoszą Ci się mocne słowa… Zanim wybuchniesz (lub po - tak na przyszłość) - daj sobie 8 chwil na przemyślenia.

blog2
Model SAF w tworzeniu misji zespołu

Model SAF w tworzeniu misji zespołu

Parent Category: Blog

Podczas konsolidacji firma połączyła działalność trzech poprzednio odrębnych strukturalnie, terytorialnie oraz merytorycznie spółek. Kluczowe procesy biznesowe zaczęły przebiegać „w poprzek”: angażować działy i osoby ze wszystkich spółek. Powstały nowe piony, których różne części były porozrzucane po Polsce, zaś ludzie wcześniej albo się nie znali albo konkurowali ze sobą. Ponieważ niezbędne było wspólne i spójne działanie Firma zdecydowała się na szkolenia, które miały zintegrować ludzi oraz pomóc im w komunikacji i we współpracy.

blog2
Podejście Clean w działaniach rozwojowych

Podejście Clean w działaniach rozwojowych

Parent Category: Blog

Clean Coaching w modelu Francophone* to proces pomagający zintegrować logikę i uporządkowanie z intuicją i kreatywnością. Pomaga ujawnić prawdziwe motywacje, wartości, potrzeby i pragnienia, znaleźć spójne z nimi rozwiązania oraz opracować konkretny plan działań. Ułatwia proces zmian, pozwala lepiej zrozumieć siebie oraz przekształcić nieskuteczne już sposoby rozumowania.

blog4
Problemy młodych liderów (część 2)

Problemy młodych liderów (część 2)

Parent Category: Blog

Dzisiaj młodym liderom brakuje asertywnej odwagi. Popularne są reakcje agresywne, a nie asertywne. Mniej zwracają uwagę na szukanie dobrych rozwiązań dla organizacji, a częściej stawiają na siebie. Nie jest to oczywiście nic złego. Należy dbać o siebie i o swoje potrzeby. Jednak należy pamiętać o dwóch sprawach. Pierwsza z nich to forma, a druga – otoczenie, w jakie wchodzimy i cel, jaki nam przyświeca.

blog4
Problemy młodych liderów (część 1)

Problemy młodych liderów (część 1)

Parent Category: Blog

Lider to nie tylko przywódca, który kieruje zespołem, ale także osoba posiadająca twardą wiedzę. Jakie problemy mają początkujący liderzy na co dzień w firmach? Zależnie od organizacji, wieku i doświadczenia. Jednak obserwuję przesadę w dwie strony: zbyt duże nastawienie na ludzi i relacje, zaś z drugiej myślenie w kategoriach tylko twardych efektów wymaganych przez firmę.

blog1
Dlaczego każdy pracownik potrzebuje procesu adaptacji?

Dlaczego każdy pracownik potrzebuje procesu adaptacji?

Parent Category: Blog

Proces adaptacji kojarzy się zazwyczaj z sytuacją, gdy do firmy przyjmowany jest nowy pracownik z zewnątrz (rekrutacja zewnętrzna). Wtedy dość naturalne jest, że pracodawca podejmuje działania, dzięki którym pracownik ma możliwość dobrego poznania nowego miejsca pracy. Wbrew pozorom proces adaptacji jest równie ważny, gdy realizujesz wewnątrz-firmowe ruchy pracowników. Sprawdź dlaczego.

blog4
Kobiety - liderki. Co z tym kobiecym stylem zarządzania?

Kobiety - liderki. Co z tym kobiecym stylem zarządzania?

Parent Category: Blog

Szklany sufit, lepka podłoga, aksamitne getto, mniejsze zarobki – niechęć pracodawców wobec kobiet zdaje się powoli być tylko stereotypem,  przynajmniej w dojrzałych organizacjach. Bo przecież realnie nie ma różnic w skuteczności kobiet a mężczyzn liderów. Co więcej – kobiece podejście do zarządzania jest coraz bardziej trendy.