czytelnia
Lubię dzielić się wiedzą, przemyśleniami, rozwiązaniami które znam i tymi, które tworzę. Liczę, że będą dla Ciebie inspiracją do pogłębienia wiedzy, zmiany perspektywy, eksperymentowania z innymi sposobami patrzenia na sytuację i nowymi sposobami działania. Tak więc… Enjoy 🙂
- czytelnia (103)
- budowanie współpracy (20)
- case study (17)
- efektywność osobista (24)
- facylitacja clean (30)
- inspiracje (32)
- kompetencje menedżerskie (60)
- moje opowieści (7)
- zarządzanie projektami (15)
- narzędzia dla Ciebie (21)
- produkty (16)
- Opowieść o mojej podróży w roli facylitatoraChwalę się, bo jestem szczęśliwa 🙂 Dlaczego szczęśliwa? Bo dziś (26.07.2024) uzyskałam pozytywny wynik walidacji kwalifikacji „Facylitowanie – prowadzenie spotkań… Dowiedz się więcej: Opowieść o mojej podróży w roli facylitatora
- Spotkanie MGR IPMA. Konflikt w projekcieZapraszam do relacji z warsztatu MGR IPMA Polska „Konflikt w projekcie – projekt w konflikcie. Jak tym zarządzić?” oraz mini-materiału… Dowiedz się więcej: Spotkanie MGR IPMA. Konflikt w projekcie
- Spotkanie MGR IPMA. Interesariusze projektuZapraszam do relacji z warsztatu MGR IPMA Polska „Interesariusze projektu, czyli z kim, jak i o czym rozmawiać?” oraz mini-materiału… Dowiedz się więcej: Spotkanie MGR IPMA. Interesariusze projektu
- Role Reflection Zone – arkusz dla CiebieKiedy ostatni raz dałeś / dałaś sobie okazję na zatrzymanie się i spojrzenie z dystansu na to, co i jak… Dowiedz się więcej: Role Reflection Zone – arkusz dla Ciebie
- Klimat komunikacji budujący zaufanieW ostatnich latach pojawiło się dużo wiedzy nt. komunikacji bez przemocy i komunikacji budującej zaufanie. Zapraszam Cię do spojrzenia na… Dowiedz się więcej: Klimat komunikacji budujący zaufanie
- Spotkanie MGR IPMA. Role zespołowe w projekcieZapraszam do relacji z warsztatu MGR IPMA Polska „Role zespołowe – rozpoznawanie i zagospodarowanie” oraz mini-materiału merytorycznego nt Modelu M.… Dowiedz się więcej: Spotkanie MGR IPMA. Role zespołowe w projekcie
- Cztery podejścia do delegowania – którym Szefem jesteś?Jedną z bazowych kompetencji menedżera jest umiejętność tworzenia odpowiednich par „człowiek – zadanie”, czyli umiejętność delegowania. Jak Ty delegujesz zadania?… Dowiedz się więcej: Cztery podejścia do delegowania – którym Szefem jesteś?
- Spotkanie MGR IPMA. Delegowanie zadań w projekcieZapraszam do relacji z warsztatu MGR IPMA Polska „Delegowanie zadań w projekcie – praktyka rozmów” oraz materiału merytorycznego nt Sytuacyjnego… Dowiedz się więcej: Spotkanie MGR IPMA. Delegowanie zadań w projekcie
- Spotkanie MGR IPMA. Jak ustalać odpowiedzialność w projekcie?Zapraszam do relacji z warsztatu MGR IPMA Polska „Jak ustalać odpowiedzialność w projekcie” oraz materiału merytorycznego nt macierzy odpowiedzialności.
- System zarządzania projektami PM Cube™Model PM Cube™ pomaga zidentyfikować, gdzie jesteś i zaplanować transformację podejścia do realizacji projektów. Co obejmuje i w czym może… Dowiedz się więcej: System zarządzania projektami PM Cube™
- Spotkanie MGR IPMA. Project canvas w projekcieZapraszam do relacji z drugiego warsztatu MGR IPMA Polska „Podstawy zarządzania projektami” oraz materiału merytorycznego nt project canvas.
- Jak zbudować ONE-TEAM w projekcie?Rozpoczynasz projekt i potrzebujesz skupić wokół niego zespół oraz skoncentrować Was na wspólnym działaniu? Ten one-pager Ci pomoże 🙂
- Spotkanie MGR IPMA. Praca w projekcieZapraszam do relacji z pierwszego warsztatu MGR IPMA Polska „Podstawy zarządzania projektami” oraz materiału merytorycznego nt procesu realizacji projektów.
- Jak być efektywnym liderem? Pakiet narzędziJesteś nowym liderem i chcesz zrozumieć swoją rolę? Masz doświadczenie i potrzebujesz refleksji? Tu znajdziesz pakiet materiałów.
- Ratunku! Kolejne spotkanie firmoweCzyli o spotkaniozie w firmach w czasach pandemii i o tym, czy da się ją okiełznać – artykuł PDF.
- Mini-kurs dla nowych menedżerówMateriał FREE do samodzielnej pracy dla pracowników, którzy obejmują stanowisko kierownicze. 5 lekcji – 5 obszarów do przemyśleń. Mini-podręcznik składa… Dowiedz się więcej: Mini-kurs dla nowych menedżerów
- Rock Your Team SMARTer – Arkusz RefleksjiRock Your Team SMARTer to pięć obszarów przemyśleń nad efektywnością działania zespołu. To formatka do samodzielnej refleksji zespołowej wraz z… Dowiedz się więcej: Rock Your Team SMARTer – Arkusz Refleksji
- Arkusz Refleksji IPMA PEB. Jak pracować z formatką w firmie?W marcu w oparciu o Standard IPMA PEB® opracowałam arkusz inspirujący do refleksji nad doskonałością zarządzania projektami. Opis arkusza i… Dowiedz się więcej: Arkusz Refleksji IPMA PEB. Jak pracować z formatką w firmie?
- Zarządzanie projektami wg IPMA PEB – Arkusz RefleksjiStandardy IPMA PEB® pomagają doskonalić zarządzanie projektem. Mogą być użyteczne na etapie planowania, przeglądu i oceny na zakończenie realizacji. Sprzyjają… Dowiedz się więcej: Zarządzanie projektami wg IPMA PEB – Arkusz Refleksji
- Odporność psychiczna w pigułce. By wzmocnić siebie i innychBadania wykazują, że odpowiada za ok. 25% różnicy w wydajności pomiędzy osobami o podobnych kompetencjach, a także za ogólne samopoczucie… Dowiedz się więcej: Odporność psychiczna w pigułce. By wzmocnić siebie i innych
- Model SPOCO® uspójnia myślenie o firmie i wzmacnia zaufanieCzłonkowie Zarządu mieli różną wizję firmy. Dodatkowo u niektórych pojawiło się poczucie niedoinforrmowania (a wręcz pomijania) odnośnie podejmowanych działań oraz… Dowiedz się więcej: Model SPOCO® uspójnia myślenie o firmie i wzmacnia zaufanie
- Od kierownika do lidera zespołu: Wymiary budowania autorytetuCzęsto podczas dyskusji o tym, co to znaczy być dobrym szefem przewijają się cztery pojęcia, które są zamiennie używane przez… Dowiedz się więcej: Od kierownika do lidera zespołu: Wymiary budowania autorytetu
- SPOCO® – utrzymanie rytmu zmianyPrzywództwo systemowe SPOCO® pomaga zdiagnozować Twoje przedsięwzięcie (to może być firma, zespół, pomysł, inicjatywa, projekt a nawet Twoja rola zawodowa)… Dowiedz się więcej: SPOCO® – utrzymanie rytmu zmiany
- SPOCO®- skan Twojej aktualnej sytuacjiPrzywództwo systemowe SPOCO® pomaga zdiagnozować Twoje przedsięwzięcie (to może być firma, zespół, pomysł, inicjatywa, projekt a nawet Twoja rola zawodowa)… Dowiedz się więcej: SPOCO®- skan Twojej aktualnej sytuacji
- Delegowanie: Mini-niezbędnik, czyli fiszki dla lideraDelegowanie to PROCES przekazywania odpowiedzialności, władzy i upoważnień, którego celem jest nie tylko zrealizowanie zadania. Jest nim – wg mnie… Dowiedz się więcej: Delegowanie: Mini-niezbędnik, czyli fiszki dla lidera
- Facylitacja – krótki przegląd czterech podejśćPoznaj ideę facylitacji, zobacz z w jakich procesach może być przydatna oraz jak korzystać z wybranych metod. Zapraszam do krótkiego… Dowiedz się więcej: Facylitacja – krótki przegląd czterech podejść
- SZKOLENIE: Praca z metaforą w projekcieNasz umysł porządkuje rzeczywistość za pomocą metafor. A to, jakich metafor używamy wpływa na to, w jaki sposób działamy. Chcesz… Dowiedz się więcej: SZKOLENIE: Praca z metaforą w projekcie
- Jak sprawić, żeby team był TEAMem? Kilka przemyśleńWRÓĆMY DO PODSTAW W BUDOWANIU ZESPOŁU. Czy naprawdę zawsze potrzebujemy imprez wyjazdowych z paintballem, off-roadem, czy spływem kajakowym? Zanim podejmiemy… Dowiedz się więcej: Jak sprawić, żeby team był TEAMem? Kilka przemyśleń
- Wycieczka po „Twojej Roli”Czerwiec to dla niektórych przedsionek wakacji, dla niektórych „dzień, jak co dzień”, a dla niektórych szczyt sezonu. Niezależnie od tego,… Dowiedz się więcej: Wycieczka po „Twojej Roli”
- 8 kroków do analizy i zmiany niechcianych emocjiRozmawiasz z Klientem, który właśnie mówi Ci, że projekt, którym kierujesz musi, ABSOLUTNIE MUSI, być domknięty w krótszym czasie… Czujesz,… Dowiedz się więcej: 8 kroków do analizy i zmiany niechcianych emocji
- WARSZTAT: Poszukiwanie rozwiązań. Dialog z metaforąSą różne techniki poszukiwania rozwiązań, rozwiązywania problemów i wzajemnej nauki. Można sięgnąć do Master Mind, do Action Learning… Można też… Dowiedz się więcej: WARSZTAT: Poszukiwanie rozwiązań. Dialog z metaforą
- Szefie, oto twoja rola w procesie szkoleniowymKluczowy cel firmy, która realizuje działania rozwojowe to inwestycja w działania, które rzeczywiście ZMIENIĄ sposób postępowania Uczestników, czyli BY WIEM… Dowiedz się więcej: Szefie, oto twoja rola w procesie szkoleniowym
- Lessons Learned wg IPMA PEB®IPMA Project Excellence Baseline zawiera wytyczne dla doskonałego zarządzania projektami, które należą do trzech kluczowych obszarów modelu IPMA PEM: Ludzie,… Dowiedz się więcej: Lessons Learned wg IPMA PEB®
- Opowieść o Dziewczynie i Panu Angielskim [3]: Działam dalejW marcu 2019 roku poprosiłam na FB o trzymanie za mnie kciuków. Nie zdradzałam, o co chodzi, żeby – jak… Dowiedz się więcej: Opowieść o Dziewczynie i Panu Angielskim [3]: Działam dalej
- Opowieść o Dziewczynie i Panu Angielskim [2]: Chcę to mogęW marcu 2019 roku poprosiłam na FB o trzymanie za mnie kciuków. Nie zdradzałam, o co chodzi, żeby – jak… Dowiedz się więcej: Opowieść o Dziewczynie i Panu Angielskim [2]: Chcę to mogę
- Opowieść o Dziewczynie i Panu Angielskim [1]: Nie potrafięW marcu 2019 roku poprosiłam na FB o trzymanie za mnie kciuków. Nie zdradzałam, o co chodzi, żeby – jak… Dowiedz się więcej: Opowieść o Dziewczynie i Panu Angielskim [1]: Nie potrafię
- WARSZTAT: Język uważności – doświadczenie Clean LanguageUważność: Intencjonalne skupienie uwagi na doświadczeniu w danej chwili, bez bycia odciąganym przez osądy i z góry ustalone idee i… Dowiedz się więcej: WARSZTAT: Język uważności – doświadczenie Clean Language
- Zarządzanie sytuacjami konfliktowymi: Opowieść o sztormie i gołębiuPierwszy artykuł wprowadzający do warsztatu „Zarządzanie sytuacjami konfliktowymi: Rola lidera” (II Kampus Zarządzania Projektami pm2pm) opowiadał o podejściu, na którym… Dowiedz się więcej: Zarządzanie sytuacjami konfliktowymi: Opowieść o sztormie i gołębiu
- WARSZTAT: Twój ślad przywództwaZanim pójdziesz na kolejne szkolenie narzędziowe – pomyśl, jakim liderem chcesz i potrzebujesz być. Dopiero wtedy szukaj szkoleń, które wesprą… Dowiedz się więcej: WARSZTAT: Twój ślad przywództwa
- NOWY MENEDŻER LEKCJA 5: Doskonalić siebie… i otoczeniePYTANIA NA ROZGRZEWKĘ: „Jedyną osobą, która mnie może oceniać jest mój przełożony” „A co mogą mi powiedzieć pracownicy o mojej… Dowiedz się więcej: NOWY MENEDŻER LEKCJA 5: Doskonalić siebie… i otoczenie
- Oczekujesz zaangażowania? Stwórz warunki (cz.2)W pierwszej części artykułu przedstawiłam pięć potencjalnych blokad dla zaangażowania pracowników. Odwołałam się do Modelu Potrzeb Społecznych Mózgu (Modelu SCARF[1]). To… Dowiedz się więcej: Oczekujesz zaangażowania? Stwórz warunki (cz.2)
- Oczekujesz zaangażowania? Stwórz warunki (cz.1)Ostatnio podczas warsztatów usłyszałam od jednego z menedżerów z branży IT: „Magda, ja kompletnie nie rozumiem… rozmawiam z pracownikami z… Dowiedz się więcej: Oczekujesz zaangażowania? Stwórz warunki (cz.1)
- NOWY MENEDŻER LEKCJA 4: Uzgodnić oczekiwania – expose lideraPYTANIA NA ROZGRZEWKĘ: Wiesz już na czym polega Twoja praca, poznałeś ludzi… Poznałeś potrzeby i bolączki Twojego zespołu. Wiesz, jak… Dowiedz się więcej: NOWY MENEDŻER LEKCJA 4: Uzgodnić oczekiwania – expose lidera
- SZKOLENIE: Daj przestrzeń dla zmiany i rozwoju – Siła Clean SpaceW podejściu Clean fizyczna przestrzeń służy do odwzorowania przestrzeni poznawczej. Włączenie przestrzeni pomaga silniej zwizualizować rzeczywistość i uruchomić informacje z… Dowiedz się więcej: SZKOLENIE: Daj przestrzeń dla zmiany i rozwoju – Siła Clean Space
- Na kłopoty – expose zespołuW zespole pojawiły się napięcia i problemy ze współpracą. Rozpoczęło się od lekkiego narzekania, które potem przerodziło się w utrudnianie… Dowiedz się więcej: Na kłopoty – expose zespołu
- Retrospektywa w projekcie z metaforą i Clean LanguageW trakcie dyskusji na FB w grupie „Trener Trenerowi Trenerem” zostałam „wywołana do odpowiedzi”, czy mam jakiś clean-sposób na retrospektywę… Dowiedz się więcej: Retrospektywa w projekcie z metaforą i Clean Language
- Konferencja IPMA 2018: Zmienność wokół nas. Stałość w nas. RelacjaW ramach XXI Konferencji IPMA Polska „Rewolucja w zarządzaniu” (8-9.11.2018) podzieliłam się z kierownikami projektów dwoma narzędziami pochodzącymi z Modelu… Dowiedz się więcej: Konferencja IPMA 2018: Zmienność wokół nas. Stałość w nas. Relacja
- NOWY MENEDŻER LEKCJA 3: Poznać kontekst, w którym działamPYTANIA NA ROZGRZEWKĘ: Podczas szkoleń dla nowych szefów bardzo często zadajemy sobie wspólnie pytanie: Co zrobić, gdy wchodzimy do nowego… Dowiedz się więcej: NOWY MENEDŻER LEKCJA 3: Poznać kontekst, w którym działam
- Warszawskie Preludium do MTF2018 – Co się działo?4 metody – 5 doświadczeń – 5 dni. Czyli Warszawskie Preludium do MTF2018 w pigułce 🙂 d1: facylitacja i drama… Dowiedz się więcej: Warszawskie Preludium do MTF2018 – Co się działo?
- Ja i moja rola zawodowa – jak ją doprecyzować? (na przykładzie roli lidera)Podczas warsztatów często słyszę to pytanie „Jakim liderem powinienem być w relacji z moim zespołem?”. Chciałoby się odpowiedzieć krótko: skutecznym… Dowiedz się więcej: Ja i moja rola zawodowa – jak ją doprecyzować? (na przykładzie roli lidera)
- Świadomość roli pracownika obsługi KlientaW firmie pojawiły się uwagi Klientów wobec jakości pracy działu obsługi Klienta. Klienci zwracali uwagę na brak uprzejmości w komunikacji,… Dowiedz się więcej: Świadomość roli pracownika obsługi Klienta
- Konferencja IPMA 2018: Zmienność wokół nas. Stałość w nas – warsztatWiemy, że wspólne wartości pomagają nam w środowisku VUCA jednocześnie zachować kierunek i dopasowywać się do bieżącej sytuacji. Niestety w… Dowiedz się więcej: Konferencja IPMA 2018: Zmienność wokół nas. Stałość w nas – warsztat
- NOWY MENEDŻER LEKCJA 2: Jak sprawić, by początek był łatwiejszy?PYTANIA NA ROZGRZEWKĘ: Wchodząc do zespołu zaburzasz dotychczasowy rytm pracy, być może także poczucie bezpieczeństwa. W głowach Twoich ludzi i… Dowiedz się więcej: NOWY MENEDŻER LEKCJA 2: Jak sprawić, by początek był łatwiejszy?
- „Everest lidera”– książka, która może zainspirować nie tylko liderówKsiążka „Everest lidera. O wartościach, silnym zespole i skutecznym przywództwie” Anny Sarnackiej-Smith (Wyd. MT Biznes 2017) może być inspiracją dla… Dowiedz się więcej: „Everest lidera”– książka, która może zainspirować nie tylko liderów
- Wspólne wartości w Urzędzie z Mapą Skojarzeń CleanInstytucja podjęła decyzję o przeprowadzeniu szkoleń z zakresu efektywnej współpracy w zespole dla wszystkich swoich pracowników. Badanie satysfakcji wykazało, że… Dowiedz się więcej: Wspólne wartości w Urzędzie z Mapą Skojarzeń Clean
- SZKOLENIE: Doskonalenie jakości w Dziale Obsługi KlientaCelem szkolenia jest pogłębienie świadomości wpływu działań pracownika na budowanie opinii o jakości usług/obsługi oraz przećwiczenie konkretnych narzędzi komunikacyjnych w… Dowiedz się więcej: SZKOLENIE: Doskonalenie jakości w Dziale Obsługi Klienta
- NOWY MENEDŻER LEKCJA 1: Po co tu jestem? Trójkąt sukcesuPYTANIA NA ROZGRZEWKĘ: Poznałam ostatnio na szkoleniu Anię, która nie wiedziała dlaczego ludzie nie uznają jej jako szefa… Ania jest… Dowiedz się więcej: NOWY MENEDŻER LEKCJA 1: Po co tu jestem? Trójkąt sukcesu
- Proces facylitacji w Modelu 7U: FACYLITATORModel 7U© powstał, by uporządkować proces pracy facylitatora korzystającego z filozofii i narzędzi podejścia Clean przy wspieraniu pracy grup i… Dowiedz się więcej: Proces facylitacji w Modelu 7U: FACYLITATOR
- „Szefie, angażuj zespół” – książka obowiązkowaModel DECISION MAKING FOR LEADERS od wielu lat jest przeze mnie wykorzystywany w pracy z liderami – i tymi „świeżymi”,… Dowiedz się więcej: „Szefie, angażuj zespół” – książka obowiązkowa
- KONFERENCJA: Międzynarodowy Tydzień Facylitacji 2018 – Warszawskie PreludiumŻyjemy w czasach spotkań – spotykamy się, by analizować postępy i wyniki prac, by omówić kolejne kroki w projekcie, by… Dowiedz się więcej: KONFERENCJA: Międzynarodowy Tydzień Facylitacji 2018 – Warszawskie Preludium
- SZKOLENIE: Praca z metaforą w projekcie z wykorzystaniem języka CleanZałożeniem warsztatu jest poznanie innego sposobu pracy z zespołem projektowym oraz interesariuszami, opartego na pracy z metaforą i przestrzenią oraz… Dowiedz się więcej: SZKOLENIE: Praca z metaforą w projekcie z wykorzystaniem języka Clean
- Kliencie, zaprojektuj swoją drogęNiemądry to wędrowiec, który pociągnięty urokiem ukwieconych łąk zapomina dokąd miał zamiar skierować swe kroki. Grzegorz I Wielki Czasem świetnie… Dowiedz się więcej: Kliencie, zaprojektuj swoją drogę
- Gdy specjalista staje się szefem…Źle zaopiekowany (zaplanowany i przeprowadzony) awans wewnętrzny może doprowadzić do sytuacji, w której nie tylko nie zyskamy dobrego lidera, ale… Dowiedz się więcej: Gdy specjalista staje się szefem…
- SZKOLENIE: Daj przestrzeń. Narzędzia facylitacji CleanPodejście Clean oparte jest na DIALOGU Z METAFORĄ za pomocą PYTAŃ CLEAN (Clean Language) i w zgodzie z postawą prowadzącego… Dowiedz się więcej: SZKOLENIE: Daj przestrzeń. Narzędzia facylitacji Clean
- Opowieść o Trenerze Narzędziowym, który odnalazł nową drogęDawno temu żył sobie Trener, nazywał się Narzędziowy. Miał pragmatyczny umysł i podczas szkoleń skupiał się na tym, by Uczestnicy… Dowiedz się więcej: Opowieść o Trenerze Narzędziowym, który odnalazł nową drogę
- Push vs Pull a ISO 9001. O co chodzi z tym angażowaniem?Przywództwo trafiło do ISO 9001. Nareszcie! O przywództwie, jako podstawowej zasadzie zarządzania jakością, mówiła oczywiście norma ISO 9000: Systemy zarządzania… Dowiedz się więcej: Push vs Pull a ISO 9001. O co chodzi z tym angażowaniem?
- Nowy początek. Eksplorowanie metafory pogłębia zrozumienieKlientka przechodziła przez czas, w którym starała się lepiej dodefiniować siebie w roli i otoczeniu zawodowym. Zależało jej, żeby dobrze… Dowiedz się więcej: Nowy początek. Eksplorowanie metafory pogłębia zrozumienie
- Rola lidera zespołu IT z metaforą – nowe podejściePierwsze szkolenie dla liderów zespołów poświęcone było zadaniom i narzędziom lidera w procesie kierowania (planowanie, organizowanie, kierowanie, kontrola). Zgodnie z… Dowiedz się więcej: Rola lidera zespołu IT z metaforą – nowe podejście
- WARSZTAT: Świadomie kształtuj swoją rolęKiedy ostatni raz dałeś / dałaś sobie okazję na zatrzymanie się i spojrzenie z dystansu na to, co i jak… Dowiedz się więcej: WARSZTAT: Świadomie kształtuj swoją rolę
- Opowieść o Rzemieślniku, który chciał być MagikiemMieszkał na skraju osady, miał warsztat, w którym budował różnorodne konstrukcje. Każdy, kto wiedział, co chce mieć, jakie złożyć zamówienie… Dowiedz się więcej: Opowieść o Rzemieślniku, który chciał być Magikiem
- WARSZTAT: Model Team© w budowaniu zespołuZależy nam na wysokiej jakości działań. Ważna jest dla nas dobra współpraca. Musimy się sprawnie komunikować. Jestem pewna, że wszyscy… Dowiedz się więcej: WARSZTAT: Model Team© w budowaniu zespołu
- Misja zespołu z metaforą – przypomnijmy sobie, po co tu jesteśmyZespół trenerów, który od lat ze sobą współpracuje pod wspólną marką odczuł, że „coś się rozjeżdża”, że ich zaangażowanie i… Dowiedz się więcej: Misja zespołu z metaforą – przypomnijmy sobie, po co tu jesteśmy
- WARSZTAT: JA LIDER. Moje cele – moje działaniaKiedy ostatni raz dałeś / dałaś sobie okazję na zatrzymanie się i spojrzenie z dystansu na to, co i jak… Dowiedz się więcej: WARSZTAT: JA LIDER. Moje cele – moje działania
- WARSZTAT: Jaki TEAM chcemy stworzyć? Budowanie zasad współpracyZależy nam na wysokiej jakości działań. Ważna jest dla nas dobra współpraca. Musimy się sprawnie komunikować. Jestem pewna, że znacie… Dowiedz się więcej: WARSZTAT: Jaki TEAM chcemy stworzyć? Budowanie zasad współpracy
- Wizja firmy – jak znaleźć wspólną drogę?W trakcie badania zaangażowania Właściciele Firmy dowiedzieli się, że ich pracownicy oczekują jasnego określenia kierunku działania oraz ich roli. Wyzwaniem… Dowiedz się więcej: Wizja firmy – jak znaleźć wspólną drogę?
- Nie tylko nowi pracownicy potrzebują adaptacjiKażdy pracownik rozpoczynający pracę w nowej roli w firmie (awans, przesunięcia) potrzebuje czasu oraz wsparcia, by poznać zasady panujące w… Dowiedz się więcej: Nie tylko nowi pracownicy potrzebują adaptacji
- Od czego zacząć zarządzanie projektami rozwojowymi?Przy projektach rozwojowych dobrym punktem wyjścia jest Project Canvas. Pomaga uporządkować myślenie i skoncentrować je na kluczowych elementach:
- Stosować wiedzę w zgodzie ze sobą… Siła metaforyLiderzy w organizacji szkolili się przez jakiś czas z zakresu zarządzania zespołem. Przeszli proces kierowania, budowanie autorytetu, feedback, coaching i… Dowiedz się więcej: Stosować wiedzę w zgodzie ze sobą… Siła metafory
- Jak przekonać pracowników do zmian?Nawet jeśli pracownicy dostrzegają potrzebę wprowadzenia zmian w firmie to nie oznacza, że entuzjastycznie na nie reagują. Na co zwrócić… Dowiedz się więcej: Jak przekonać pracowników do zmian?
- Jak stać się zmotywowanym liderem?Lidera przedstawia się często jako kreatywne przeciwieństwo menedżera-administratora. Czy można świadomie zmienić swój klasyczny styl zarządzania na taki, który stanie… Dowiedz się więcej: Jak stać się zmotywowanym liderem?
- Moja podróż z podejściem Cleanprzypadkowe WOW Do grupy sympatyków Clean dołączyłam w 2014 roku… Poszukiwałam narzędzia, które odhaczy mnie i grupy od pracy analityczno-umiejętnościowej,… Dowiedz się więcej: Moja podróż z podejściem Clean
- Zasoby w firmie: Człowiek jak auto?Gdy kilka miesięcy temu ponownie czytałam „Zarządzanie poprzez misję” (P. Cardona, C. Rey) utkwiło mi w mózgu zdanie, w którym… Dowiedz się więcej: Zasoby w firmie: Człowiek jak auto?
- Podróże z Clean… Co mówią Uczestnicy?najbardziej zachwycił mnie space… Clean coaching? O co w tym chodzi? Jakieś sprzątanie? Bieganie po sali szkoleniowej z mopem? Takie pytania… Dowiedz się więcej: Podróże z Clean… Co mówią Uczestnicy?
- Mapa biegunów w poszukiwaniu spójności w roli lideraW ramach definiowania własnej tożsamości lider (Dyrektor Zarządzający) określił, że chce zarządzać spójnie ze swoją osobowością i kluczowymi motywami. Główną… Dowiedz się więcej: Mapa biegunów w poszukiwaniu spójności w roli lidera
- Modelowanie procesu rozmowy korygującej – efekt WOW dla mnie i KlientaPytania T+/- z Clean Language są GENIALNE do modelowania procesów. Dziś wykorzystałam je do modelowania procesu rozmowy korygującej błędy jakościowe… Dowiedz się więcej: Modelowanie procesu rozmowy korygującej – efekt WOW dla mnie i Klienta
- Partycypacja i TRIZ w szukaniu nowej koncepcji firmy? Da się!TRIZ opiera się na dwóch elementach: macierzy parametrów i 40 'trikach’. Opisane są czysto technicznie (ciężar, czas, automatyzacja, straty substancji… Dowiedz się więcej: Partycypacja i TRIZ w szukaniu nowej koncepcji firmy? Da się!
- Dziś jakość obsługi wróciła do mnie jak bumerang…W ostatnich tygodniach pojawiły się problemy z moją stroną www – długie wczytywanie, lekko rozwalony układ (który powinien być stały),… Dowiedz się więcej: Dziś jakość obsługi wróciła do mnie jak bumerang…
- Powinienem czy Chcę? Siła Clean SpaceLider był w konflikcie z jednym z podwładnych, który złamał hierarchię komunikacji. Lider odebrał to, jako naruszenie jego autorytetu –… Dowiedz się więcej: Powinienem czy Chcę? Siła Clean Space
- Krótka opowieść o Mojej Drodze Zawodowej [2015 r.]Krótka opowieść o tym, jaka była moja droga zawodowa i co to oznacza dla naszej współpracy. Dla mojego życia poza… Dowiedz się więcej: Krótka opowieść o Mojej Drodze Zawodowej [2015 r.]
- Model SAF w tworzeniu misji zespołuPodczas konsolidacji firma połączyła działalność trzech poprzednio odrębnych strukturalnie, terytorialnie oraz merytorycznie spółek. Kluczowe procesy biznesowe zaczęły przebiegać „w poprzek”:… Dowiedz się więcej: Model SAF w tworzeniu misji zespołu
- Podejście Clean w działaniach rozwojowychClean Coaching w modelu Francophone* to proces pomagający zintegrować logikę i uporządkowanie z intuicją i kreatywnością. Pomaga ujawnić prawdziwe motywacje,… Dowiedz się więcej: Podejście Clean w działaniach rozwojowych
- WARSZTAT: Standardy jakości obsługi KlientówCelem warsztatu jest wypracowanie standardów jakości obsługi Klienta spójnych z misją i wartościami Twojej Firmy.
- Problemy młodych liderów (część 2)Dzisiaj młodym liderom brakuje asertywnej odwagi. Popularne są reakcje agresywne, a nie asertywne. Mniej zwracają uwagę na szukanie dobrych rozwiązań… Dowiedz się więcej: Problemy młodych liderów (część 2)
- Problemy młodych liderów (część 1)Lider to nie tylko przywódca, który kieruje zespołem, ale także osoba posiadająca twardą wiedzę. Jakie problemy mają początkujący liderzy na… Dowiedz się więcej: Problemy młodych liderów (część 1)
- Dlaczego każdy pracownik potrzebuje procesu adaptacji?Proces adaptacji kojarzy się zazwyczaj z sytuacją, gdy do firmy przyjmowany jest nowy pracownik z zewnątrz (rekrutacja zewnętrzna). Wtedy dość… Dowiedz się więcej: Dlaczego każdy pracownik potrzebuje procesu adaptacji?
- Jakie cechy powinien mieć dzisiaj lider?Żyjemy w czasach liderów. Nawet jeśli dziś nim nie jesteś to pewnego dnia możesz kierować zespołem. Model pracy się zmienia –… Dowiedz się więcej: Jakie cechy powinien mieć dzisiaj lider?
- Kobiety – liderki. Co z tym kobiecym stylem zarządzania?Szklany sufit, lepka podłoga, aksamitne getto, mniejsze zarobki – niechęć pracodawców wobec kobiet zdaje się powoli być tylko stereotypem, przynajmniej w… Dowiedz się więcej: Kobiety – liderki. Co z tym kobiecym stylem zarządzania?
- Asertywność to reagowanie w zgodzie ze sobą. Jak budować taką postawę?Asertywność to reagowanie w zgodzie ze sobą i z tym, na czym nam zależy w życiu. Asertywność to także uważność… Dowiedz się więcej: Asertywność to reagowanie w zgodzie ze sobą. Jak budować taką postawę?
- W jaki sposób zmniejszyć liczbę reklamacji i zwrotów w hurtowni (pośrednik b2b)?W hurtowni przyczyn zwrotów / reklamacji może być trzy główne rodzaje: wadliwy produkt, wadliwy transport oraz zła jakość obsługi.
- Jak reagować na osoby dla nas toksyczne?W sytuacjach zawodowych zdarza nam się pracować z osobami, które „psują” klimat w pracy lub też nam osobiście sprawiają przykrość… Dowiedz się więcej: Jak reagować na osoby dla nas toksyczne?