Zapraszam do artykułów z moimi wypowiedziami w wersji pdf oraz linków. Mam nadzieję, że znajdziesz w nich coś ciekawego dla siebie.
Pojedynek w pracy – o konfliktach w pracy
Jak ja nie lubię poniedziałku! Znowu trzeba iść do biura, urzędu czy sklepu. A tam – agresywny szef, złośliwa koleżanka. Konflikty to główna przyczyna złej atmosfery w pracy. Ale może być inaczej. Spór da się rozwiązać. I to z korzyścią dla obu stron – mówi Magdalena Robak, psycholog i trener. [Jagna Kaczanowska, Twój Styl 9/2014]
Autokrata, demokrata czy liberał?
Zależnie od okoliczności wszystkie style zarządzania czasem bywają dobre, a czasem złe. Trzeba je zatem stosować na przemian, biorąc pod uwagę potrzeby i możliwości ludzi tworzących zespół. [Mirosław Piątkowski, pulshr.pl, 2014]
Etat tylko dla wybranych
W zespole, w którym etat traktowany jest jak przywilej, częściej dochodzi do konfliktów, bo pracownicy narzekają na niesprawiedliwość. W Polsce wciąż najpopularniejszą formą zatrudnienia jest umowa o pracę. Etat ma 12 z 16 mln pracowników, pozostali prowadzą działalność gospodarczą (ok. 3 mln) lub wykonują obowiązki w oparciu o umowy cywilnoprawne, czyli o dzieło lub zlecenia. [Marta Piątkowska, GazetaPraca.pl, 2014]
Razem można więcej
Ze współpracą jest jak z miłością. By stworzyć dobry związek, dobrze jest być szczęśliwym solo. By dobrze współpracować, warto być pewnym swoich umiejętności. Co ważne – w obu przypadkach, gdy się uda, może być bardzo przyjemnie. [Aleksandra Boćkowska, Coaching Extra, 2014]
Młodzi, nieznośni, niezbędni
Są roszczeniowi, zbyt pewni siebie i nieodpowiedzialni – mówią pracodawcy o absolwentach. – Czy to, że jestem młody, oznacza, że nie mam prawa do stabilizacji? I że można podbijać bez końca wymagania, tłumacząc, że takie czasy? – odpowiada dwudziestopięciolatek. [Marta Piątkowska, GazetaPraca.pl, 2013]
Masz talent, korzystaj z niego
Forrest Gump nie był geniuszem, ale miał sportowy talent. Biegał szybko. Szybciej niż inni. Potem równie dobrze grał w ping-ponga. Z pośmiewiska rówieśników stał się bohaterem narodowym i miliarderem. Ta historia pokazuje, że jeżeli lubimy i potrafimy coś robić, możemy osiągnąć sukces. Również zawodowy. [Marta Piątkowska, GazetaPraca.pl, 2013]
Korespondencja bez wpadek
Korespondencję mailową uważamy za szybszy sposób załatwienia sprawy niż rozmowa telefoniczna czy spotkanie. Nie musimy wdawać się w dyskusję, piszemy, o co nam chodzi, klikamy „wyślij” i problem z głowy. Okazuje się jednak, że to wcale nie takie proste. [Katarzyna Pawłowska-Salińska, GazetaPraca.pl, 2013]
STOP wypaleniu
Kiedyś szłaś tam radosna i pełna pomysłów. Do swojej pracy: biura, szpitala, szkoły, urzędu. Teraz… masz dosyć. Tego, czym się zajmujesz, ludzi, którzy Cię otaczają. Wypalenie zawodowe? Dowiedz się, jak je rozpoznać. Odzyskaj energię i motywację. Zacznij działać. Warto. W pracy spędzasz przecież jedną czwartą życia. [Jagna Kaczanowska, Twój Styl 2012]
Broń się przed złym stresem w pracy
Polacy należą do najbardziej zestresowanych pracowników, co odbija się na naszej efektywności i zdrowiu. „Rz” podpowiada, jak sobie radzić z nadmiernym napięciem. [Anita Błaszczak, Rzeczpospolita, 2012]
Wytrwasz w tej firmie?
Mobbing, brak czasu na życie osobiste, ale możliwość rozwoju kariery w korporacji czy nacisk na współpracę i kreatywność w niewielkiej firmie? Gdzie się lepiej odnajdziesz? Pomagamy wybrać pierwszą pracę. [Jolanta Nowak-Korucu, Metro Warszawa, 2012]
Szkolenia wewnętrzne kontra zewnętrzne
Na szkoleniach umiejętności zdobywają niemal wszyscy z kadry najwyższego szczebla i aż dziewięciu na dziesięciu pracowników szeregowych – podaje XX Ogólnobranżowy Raport Płacowy firmy Sedlak & Sedlak. [Marta Piątkowska, GazetaPraca.pl, 2012]
Wątpliwy urok niedomówień
Koloryzujemy CV, kadzimy szefowi i współpracownikom, oszukujemy klientów – Polacy kłamią w pracy, bo „tak jest łatwiej” i „inni też tak robią”. [Agnieszka Fiedorowicz, Milena Rachid-Chehab, Coaching Focus, 2012]
7 grzechów głównych młodych pracowników
Do pracy przychodzą w klapkach, wychodzą punkt 17, bo śpieszą się na lekcję salsy. Nie ma mowy o zostawaniu po godzinach i pouczaniu – oni wiedzą lepiej, ale gdy przychodzi co do czego, nie potrafią zaadresować koperty. Najmłodsi pracownicy – pokolenie Y – czego nie umieją i czy warto z nimi walczyć? [Agnieszka Fiedorowicz, Milena Rachid-Chehab, Coaching Focus, 2012]
Talenty to kapitał, którego nie można stracić
Interdyscyplinarni, odporni na stres i z dużą inteligencją emocjonalną – to pracownicy, z którymi najlepiej jest przezwyciężać kryzys. O tym, na jakie talenty powinny stawiać firmy w czasie recesji oraz w jaki sposób z nimi pracować, rozmawiamy z Magdaleną Robak, psycholog biznesu i wykładowcą Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. [Bartosz Łopiński, Centrum Rekrutacyjne, 2012, http://www.centrumrekrutacyjne.pl/artykuly/rynek-pracy/talenty-to-kapital-ktorego-nie-mozna-stracic/]
Praca? Kochaj albo rzuć!
Chcesz być szczęśliwy? Pracować z pasją, dobrze zarabiać, nie męczyć się w swoim zawodzie? Każdy chce. I jest to słuszne marzenie! [Beata Pawłowska, Magazyn SENS, 2011, http://zwierciadlo.pl/lifestyle/praca-i-finanse/praca-kochaj-albo-rzuc]
Wyjść poza klik-wrr
Nadmierne obciążenie pracą, pęd ku karierze zagrażają naszym relacjom z rodziną. Jeśli wszystko przesłonią nam najbliżsi, to również może nie być najlepsze rozwiązanie. Planując swoje życie, trzeba zadbać o równowagę – mówi Magdalena Robak. [Magdalena Gryn, Forbes, 2011, https://www.forbes.pl/przywodztwo/klik-wrr-wyuczone-albo-nabyte-wzorce-zachowan/44j0tpr]
Kiedy i kogo warto szkolić?
Nadmierne obciążenie pracą, pęd ku karierze zagrażają naszym relacjom z rodziną. Jeśli wszystko przesłonią nam najbliżsi, to również może nie być najlepsze rozwiązanie. Planując swoje życie, trzeba zadbać o równowagę – mówi Magdalena Robak. [Katarzyna Pawłowska-Salińska, Gazeta wyborcza Praca, 2011, http://wyborcza.pl/1,76842,10601138,Kiedy_i_kogo_warto_szkolic_.html]
Etat czy własna działalność gospodarcza? 300 procent normy
Pułapka ciepłej posadki potrafi uśpić ducha przedsiębiorczości. Ale do czasu. [Małgorzata Lusnar, Personel Plus, 2010]