blog2
Na kłopoty... Expose zespołu

Na kłopoty... Expose zespołu

Parent Category: Blog

W zespole pojawiły się napięcia i problemy ze współpracą. Rozpoczęło się od lekkiego narzekania, które potem przerodziło się w utrudnianie sobie pracy, wypowiadanie negatywnych opinii o współpracownikach i całym zespole, skarżeniu się do dyrekcji (pomijając bezpośredniego przełożonego). Po kilku takich sytuacjach i rozmowach wewnętrznych zespół otrzymał „ostatnią szansę”, czyli spotkanie z konsultantem zewnętrznym, by omówić sytuację i jej przyczyny oraz wypracować akceptowalne dla wszystkich rozwiązania (jeśli to będzie możliwe).

blog2
Świadomość roli pracownika obsługi Klienta

Świadomość roli pracownika obsługi Klienta

Parent Category: Blog

W firmie pojawiły się uwagi Klientów wobec jakości pracy działu obsługi Klienta. Klienci zwracali uwagę na brak uprzejmości w komunikacji, brak zaangażowania i zrozumienia ich potrzeb. Firma podjęła decyzje o szkoleniu pracowników działu, by nauczyli się profesjonalnego kontaktu z Klientami.

blog2
Wspólne wartości w Urzędzie z Mapą Skojarzeń Clean

Wspólne wartości w Urzędzie z Mapą Skojarzeń Clean

Parent Category: Blog

Instytucja podjęła decyzję o przeprowadzeniu szkoleń z zakresu efektywnej współpracy w zespole dla wszystkich swoich pracowników. Badanie satysfakcji wykazało, że w pionach brak jest wspólnej wizji działania, zespoły nie współpracują ze sobą a między ludźmi jest dużo napięć.

blog2
Nowy początek. Eksplorowanie metafory pogłębia zrozumienie

Nowy początek. Eksplorowanie metafory pogłębia zrozumienie

Parent Category: Blog

Klientka przechodziła przez czas, w którym starała się lepiej dodefiniować siebie w roli i otoczeniu zawodowym. Zależało jej, żeby dobrze czuć się ze zmianami, które dzieją się aktualnie i które się zadzieją. By podjąć dobre dla siebie decyzje. By jej działania realizowały cele dla niej samej oraz dla innych w jej życiu zawodowym i prywatnym.

blog2
Rola lidera zespołu IT - nowe podejście

Rola lidera zespołu IT - nowe podejście

Parent Category: Blog

Pierwsze szkolenie dla liderów zespołów poświęcone było zadaniom i narzędziom lidera w procesie kierowania (planowanie, organizowanie, kierowanie, kontrola). Zgodnie z planem po kilku miesiącach zorganizowano warsztat, który miał wzmocnić tamte umiejętności oraz pogłębić świadomość własnej roli. Zrobiliśmy to korzystając z pracy z metaforą i przestrzenią. Dzięki temu praca na poziomie konkretnych technik stała się wtórna. A co wysunęło się na pierwszy plan?

blog2
Misja zespołu: Przypomnijmy sobie, po co to robimy

Misja zespołu: Przypomnijmy sobie, po co to robimy

Parent Category: Blog

Zespół trenerów, który od lat ze sobą współpracuje pod wspólną marką odczuł, że „coś się rozjeżdża”, że ich zaangażowanie i energia we wspólnej pracy opada. Nastąpił częściowy rozłam, dwie osoby odeszły w niezbyt przyjaznej atmosferze. Ci, którzy pozostali zaczęli sobie zadawać pytanie „Po co my to w ogóle razem robimy?”.

blog2
Wizja firmy - jak znaleźć wspólną drogę?

Wizja firmy - jak znaleźć wspólną drogę?

Parent Category: Blog

W trakcie badania zaangażowania Właściciele Firmy dowiedzieli się, że ich pracownicy oczekują jasnego określenia kierunku działania oraz ich roli. Wyzwaniem było uspójnienie wizji Firmy przez dwójkę Właścicieli. Od kilku lat w konkurowały ze sobą: doświadczenie w biznesie korporacyjnym oraz biznes rodzinny.

blog2
Stosować wiedzę w zgodzie ze sobą... Siła metafory

Stosować wiedzę w zgodzie ze sobą... Siła metafory

Parent Category: Blog

Liderzy w organizacji szkolili się przez jakiś czas z zakresu zarządzania zespołem. Przeszli proces kierowania, budowanie autorytetu, feedback, coaching i wiele, wiele innych tematów. Przy kolejnych spotkaniach zawsze pojawiało się pytanie: Co wdrożyliście? I odpowiedź: Część się udało, na część nie było czasu bo wiesz... kryzysy, te sprawy.

blog2
Modelowanie procesu rozmowy korygującej – efekt WOW dla mnie i Klienta

Modelowanie procesu rozmowy korygującej – efekt WOW dla mnie i Klienta

Parent Category: Blog

Pytania T+/- z Clean Language są GENIALNE do modelowania procesów. Dziś wykorzystałam je do modelowania procesu rozmowy korygującej błędy jakościowe pracowników. Rozmowa prowadzona jest z liderami a liderzy potem rozmawiają z pracownikami. Wyszedł nam piękny proces zakończony mailem od liderów z potwierdzeniem, że rozmowa się odbyła.

blog2
Mapa biegunów w poszukiwaniu spójności w roli lidera

Mapa biegunów w poszukiwaniu spójności w roli lidera

Parent Category: Blog

W ramach definiowania własnej tożsamości lider (Dyrektor Zarządzający) określił, że chce zarządzać spójnie ze swoją osobowością i kluczowymi motywami. Główną ideą było osiąganie wyników dzięki inwestowaniu w poczucie bezpieczeństwa ludzi a nie osiąganie wyników poprzez ludzi-tryby maszyny.

blog2
Partycypacja i TRIZ w szukaniu nowej koncepcji firmy? Da się!

Partycypacja i TRIZ w szukaniu nowej koncepcji firmy? Da się!

Parent Category: Blog

TRIZ opiera się na dwóch elementach: macierzy parametrów i 40 'trikach'. Opisane są czysto technicznie (ciężar, czas, automatyzacja, straty substancji itp.). Wierzyłam, że da się to zastosować także do obszarów "miękkich"... Jeśli nie w całości to choć w części - by otworzyć na inne myślenie. I dało się.

blog7
Dziś jakość obsługi wróciła do mnie jak bumerang…

Dziś jakość obsługi wróciła do mnie jak bumerang…

Parent Category: Blog

Pojawiły mi się problemy ze stroną – długie wczytywanie, lekko rozwalony układ (który powinien być stały), info z google o problemach z analityką... Odezwałam się do firmy, która przejęła jakiś czas temu hosting mojej strony (przynajmniej takiego maila dostałam). Na maila o pomoc nikt nie odpowiada (dodatkowo 2 tygodnie temu wysłałam pytanie o to, kto i jak może mi pomóc zaktualizować szablon – do tej pory milczenie), więc dzwonię...

blog2
Partycypacja i TRIZ w szukaniu nowej koncepcji firmy? Da się! Powinienem czy Chcę? Siła Clean Space

Powinienem czy Chcę? Siła Clean Space

Parent Category: Blog

Lider miał konflikt z jednym z podwładnych, który złamał hierarchię komunikacji. Lider odebrał to, jako naruszenie jego autorytetu – w oczach szefów i innych podwładnych. Zareagował emocjonalnie – podniósł głos, przestał witać się z pracownikiem. Napięcie narastało, podwładny zaczął dostrzegać w ich kontaktach działanie przeciwko sobie (nawet, jeśli lider miał poczucie obiektywizmu).

blog2
Model SAF w tworzeniu misji zespołu

Model SAF w tworzeniu misji zespołu

Parent Category: Blog

Podczas konsolidacji firma połączyła działalność trzech poprzednio odrębnych strukturalnie, terytorialnie oraz merytorycznie spółek. Kluczowe procesy biznesowe zaczęły przebiegać „w poprzek”: angażować działy i osoby ze wszystkich spółek. Powstały nowe piony, których różne części były porozrzucane po Polsce, zaś ludzie wcześniej albo się nie znali albo konkurowali ze sobą. Ponieważ niezbędne było wspólne i spójne działanie Firma zdecydowała się na szkolenia, które miały zintegrować ludzi oraz pomóc im w komunikacji i we współpracy.