+48 607 380 439 | napisz@magdalenarobak.pl

Everest lidera - A. Sarnacka

„Everest lidera”– książka, która może zainspirować nie tylko liderów

Książka „Everest lidera. O wartościach, silnym zespole i skutecznym przywództwie” Anny Sarnackiej-Smith (Wyd. MT Biznes 2017) może być inspiracją dla obecnych i przyszłych liderów, dla osób doświadczonych a także nowych w tej roli. Mam poczucie, że niezależnie czy jesteś formalnym liderem czy nie – ta książka może być dla Ciebie inspiracją w zakresie budowania relacji ze sobą i z drugim człowiekiem.

Książka składa się z dwóch części: 9 wywiadów z przywódcami z Polski i ze świata oraz części poświęconej konkretnym kompetencjom liderów.

opowieści przywódców

Z opowieści przywódców ujawnia nam się postać lidera, który (między innymi):

  • wzmacnia w ludziach poczucie własnej wartości i godności
  • jest spójny i konsekwentny w myślach, słowach i czynach
  • tworzy warunki sprzyjające wzajemnemu zaufaniu
  • wymaga najpierw od siebie, potem od innych
  • świadomie buduje kulturę organizacyjną opartą na dbałości o ludzi i otoczenie
  • stale się rozwija, sięgając do wiedzy także spoza bezpośredniego obszaru działania
  • tworzy warunki, w których może ujawniać się potencjał ludzi
  • skupia liderów wokół wspólnych celów
  • ma pasję i zaraża nią innych
  • docenia i słucha ludzi
  • uczy się na błędach
  • otwarcie komunikuje się nawet – a może szczególnie – w sytuacjach trudnych
  • odważnie podejmuje odważne decyzje

Nic nowego w myśleniu o przywództwie? Większość książek o tym pisze od lat? Tak. Jednak to nie jest kolejna książka „o przywództwie” – TO ROZMOWY Z PRZYWÓDCAMI, którzy tak działają na co dzień. Poznajemy ich drogę, sposób myślenia, błędy i sukcesy, wyzwania z jakimi się mierzyli… w sobie i w otoczeniu.

o kompetencjach lidera

W drugiej części książki autorka przypomina nam o podstawowych kompetencjach lidera, między innymi opanowaniu, rozwoju, asertywności. Na początku pomyślałam, że nawet trochę zbyt podstawowych. Jednak… Gdy patrzę na niektórych szefów to dokładnie tam widzę luki kompetencyjne. Nie na poziomie znajomości nowoczesnych modeli, modnych nazw i narzędzi tylko u samych postaw, czyli jak odnaleźć się w relacji ze sobą i z drugim człowiekiem.

Ciekawostką w tej części książki jest zakończenie każdego rozdziału-tematu pytaniami lub ćwiczeniami, które pomagają zastosować dane zagadnienie w praktyce: przeanalizować siebie i swoją sytuację, zaplanować działanie.

podsumowując…

Ciekawa książka dla uruchomienia refleksji 🙂 

Jeśli masz pytania lub potrzeby związane z rozwojem kompetencji osób, firmy lub w projektach – skontaktuj się ze mną, wesprę Cię.  A jeśli znasz kogoś, kogo ten artykuł może zaciekawić – podziel się. 

Odwiedź także: CleanDynamics.pl – procesy rozwojowe z metaforą  |  QuickWin-Zone.eu – szybkie punktowe rozwiązania dla menedżerów

Użyte na stronie materiały, treści, artykuły i grafiki, których autorzy nie zostali wskazani, są mojego autorstwa (© Magdalena Robak). Treści ze strony są dostępne na licencji CC BY-NC-ND, o ile nie napisałam inaczej. Będę wdzięczna jeśli to uszanujesz i wskażesz źródło, jeśli je wykorzystasz lub udostępnisz. Wzorzec do obrazków z ludkami – pixabay.com (licencja CC0). Szablon Wordpress – Anders Norén. Wykonanie strony: Magdalena Robak, własnymi rękami (wsparcie programistyczne – Zoltan Multimedia) 🙂